Flyttade in i en ny lgh för två år sedan och har problem med märken på fönster som inte går bort. De syns bara när det regnar eller när jag får kondens på utsidan. Det är dels fingeravtryck och dels streck som går i olika riktningar. Har testat allt såsom att skrapa med spisskrapa, fem olika sorters fönsterputs, gnida med diskmedel. Men det kommer tillbaka. Häller man vatten på så försvinner vattnet från platserna där strecken är.

Har putsat fönsterna minst 15 gånger nu, och skiten är fortfarande kvar. Någon som vet hur man får bort det?
 
  • Gilla
davveno1
  • Laddar…
Vad är det för typ av fönster? Kan det vara delbart och sitta mellan glasen?
 
nikasp
Där är en film på från traryd för att minska strålningsvärmen. Den har en skada en bit upp på ett av fönsterna så den ska bytas. Den skadan syns hela tiden.

Men här snackar vi fingeravtryck och märken i form av streck. Dessa syns ej när man tittar på fönstret, men om du andas och får kondens så fastnar kondensen i det.
 
Redigerat:
D Danne213 skrev:
Vad är det för typ av fönster? Kan det vara delbart och sitta mellan glasen?
Det är treglas och det kommer utifrån
 
E
Det kan vara silikon från när dom monterat kassetten. Traryd är tyvärr inte vad dom varit beträffande kvalitet. På mina fönster var det kladdat silikon på i princip varje kassett.
 
Hur får man bort det? Jag har som sagt en energifilm på fönsterna också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.