ska gjuta igen våran gamla torpargrund om ett par timmar men det känns som jag har myrer i bena o vet inte riktig vad jag ska göra...orolig att jag har glömt något viktigt

drömde häromkvällen att allt bara vart kaos frigoliten flöt upp o golvvärmen låg som en talrik spagetthi på golvet men det kommer säkert att gå hur bra som helst...:)


var bara tvunget att få skriva av mig lite..kanske är det fler som hara samma bekymmer då det ska gjutas.??
 
Jo, det är ju nervöst. Allt måste funka i exakt rätt tid, man kan inte vänta en stund medan man fixar något. Hoppas du får en rutinerad chafför som klarar att få betongen på rätt ställe!
 
japp nu var det färdiggjutit en timma tog det ganska precic o allt gick kanonbra...

nästa platta vi gjuter ska nog bli en där det inte står ett hus i vägen..det vart en hel del skottning o det lär väl kännas imorgon men just nu känns det bara riktigt bra:)
 
Mikael_L
Härligt!
Har du några bilder?
 
har tagit massor med bilder ända från börja till slutet..ska ta o lägga upp några stycken i veckan då jag får en stund över

det vart mycket jobb för 65 m2 betongolv...fick fylla 35 m3 med fyllnadsand o när vi hadde paddat ihop skiten så fattades det ändå c:a 10cm så det fick bli 40cm isolering istället för 30 som vi tänkt från början..men man har väl igen det sedan då golvärmen ska igång..:)
 
putteb skrev:
..men man har väl igen det sedan då golvärmen ska igång..:)
Tja, kostade grusen lika mycket som 10 cm cellplast så - ja.
Annars på 50 år - nej
 
tyckte att det var så drygt att få in sanden så det vart så mycket enklare om än lite dyrare att lägga in mera isolering..

lite genvägar måste man ta ibland..:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.