Hej, var boda har stått i fem år utan problem men i år har marken sjunkit under bodan på ena sidan. Den står på lecablock och jag förstår att sånt kan hända då den inte står på ordentliga plintar som är förankrade djupt i marken. Vi har lera överallt men just där där bodan står var utgrävt och fyllt med annat material.
Jag behöver råd om hur jag ska kunna få till det så bodan kommer upp i rätt nivå och inte sjunker i marken?

på bilden är en hörn av boda, den är 24m2 plus en tillbyggnad på 6m2. Tillbyggnaden sitter fast vid bodans vägg och nu medans jag skriver kommer jag på att det är nog där är problemet. Förmodligen det är inte blivit förstärkt under då tillbyggnaden byggdes till.

vi har fortfarande lite snö kvar Bakgård med carport och skjul, smältande snö, blå himmel, tidig vår, oordnade föremål, grönsakande träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trähusfasad i olika nyanser av grönt och vitt, gångstig med plattor, skuggor, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grönt skjul med vita dörrar, snö omkring, blå himmel, trädgårdsjord framför, vita gångplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lyft med domkraft och justera, om du inte gjort en ordentlig grund från början kan du behöva justera varje år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.