U
Minimalistiskt rum med stol, bord, växt, molnformad ljudabsorbent och "Poasana" logo på väggen.

---Avslutad---

Den här veckan har du chansen att vinna 3 valfria ljudmoln från Poasana!


(Värde motsvarande 5000 kr)

Poasanas ljudmoln är en fin inredningsdetalj samtidigt som de förbättrar ljudmiljön i rummet. Ljudmolnen finns i 3 storlekar, 8 olika färger och är alla överdragna med ekologiskt färgat ulltyg.

Ta hand om akustiken och låt livet låta!
Med ljudabsorbenter från Poasana tar du hand om akustiken i ditt hem. Forskning visar att en god ljudmiljö förbättrar koncentrationsförmågan, ger bättre sömn och minskar stressnivåerna. Det låter fint det!
Poasana är ett nordiskt designföretag sprunget ur idén om att en hälsosam ljudmiljö är en viktig förutsättning för ökad livskvalité och allmänt välbefinnande.


Tävla såhär:

1. Svara på frågan nedan:
Vad betyder Poasana på Swahili? Svaret finner du här.
2. Motivera varför just du är i behov av en bättre ljudmiljö hemma hos dig.

Vinnaren utses fredagen den 12 maj.

—-------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Poasana som sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
 
  • Gilla
Lisa Viberg
  • Laddar…
1) Awesome/ underbar
2) Med 2 barn under 2 år är ljudnivån hemma något ohanterligt. Molnen skulle bidra till mer harmoni i vårt hem och hjälpa oss dämpa nivån till en mer normalnivå :)
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
F
Awesome

Renoverar just nu det som ska bli nya hemmakontoret så lite dämpning hade suttit fint!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Awesome
2. Har flyttat in i ett nybyggt hus där vi har ett stort matrum med högt i tak .. väldigt fint men kan bli hög ljudvolym då vi har två barn. Vi behöver ordna nån form av ljuddämpning men har inte kommit till det än.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1.Awesome
2. Modernt och nybyggt! Jag vill sätta upp en tavla i matrummet men min man vill sätta upp en ljudabsorbent. Men hjälp av dessa kan vi komma överens! Snygga och praktiska kan de hjälpa till att få en bättre matro för vår familj med två högljudda och fantastiska barn.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Awesome
2. Jag bor med mina 3 musikspelande tonårsbarn i ett radhus, så vardagen m ed ljudmoln som jag inte kan prioritera ekonomiskt skulle göra stor skillnad Och särskilt för min äldsta som kämpar med sin koncentration vid läxläsning. Tror våra grannar också håller tummarna ✊
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Awesome eller grymt bra som jag säger:)

2. Hela familjen hade gynnats av det här! Vi har så många samtal och diskussioner kring köksbordet men efteråt är man mer än måttligt trött i skallen. Och det beror inte på diskussionernas
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Fantastiskt (Awesome)

2. Vi är på en resa att uppdatera vår 70-talsvilla där vi försöker tänka lite annorlunda, lite mer med barnen i fokus - när vi flyttade in fick äldsta grabben största rummet (som tidigare var master bedroom), 2 av 3 barn har sina rum på nedanvåningen för att minska spring (och olycksfall) i trappan. Spel med liten boll är tillåtet inomhus på de egna rummen.

Vi har ofta 5-7 barn hemma hos oss (en effekt av den största villan i barnens umgängeskretsar), vilket vi trivs med och är helt i linje med hur vi vill ha det. Nu håller vi på att renovera hallen på nedanvåningen och riva ut gammal tapet och måla om, och då hade ljuddämpande paneler faktiskt varit toppen för oss och ett snyggt inslag matchande våra nya ljusgrå väggar.

Finns en viss ironi i att det finns en gigantisk ljuddämpande panel med mitt ansikte på (den var snygg ändå) från mitt gamla jobb som jag inte fick med mig när jag slutade…
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Awesome
2. Med en familj på 2 vuxna och 4 barn nyinflyttade i en nybyggd och än så länge ganska kal villa skulle denna fina ljuddämpare vara både efterlängtad och behövd.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Awesome
2. Vi har högt i tak, slipat betonggolv, murade väggar, klinker… Släpper man en fis i köket så hörs den i sovrummet. Samtidigt vill vi inte täcka de snygga golven med mattor, och glaspartierna med gardiner nu när våren ger en lite trevligare utsikt än på hösten. Så en kul inredningsdetalj som dessutom dämpar ljudet vore ju toppen!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Awesome

2. Några ljuddämpande moln hade gjort sig perfekta i vår trumspelande treårings rum Vi vill uppmuntra till kreativitet, men det vore ju toppen att skona hörseln något
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Det betyder Awesome/Fantastik!

Jag har många gånger tänkt att sådana här moln hade varit fantastiska i vårt vardagsrum men tvekat pga priset. Vilken chans att få vara med och tävla om 3 stycken här!
Vi har ett vardagsrum med högt i tak och eftersom barnen sällan ( läs aldrig:seenoevil: ) leker på sina egna rum blir det i vardagsrummet de samlas istället. Ljuden från lek och stoj studsar runt i rummet och ljudnivån blir allt för hög!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Awesome
2. Det är dags för fyraåringen här hemma att få en ny mysig sänghörna och då har jag som idé att använda ett moln från Poasana som sänggavel. För att skapa en mjuk och mysig huvudgavel som även dämpar ljudet, perfekt när man ska sova.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Det betyder "Awesome"
2. Med två småbarn 5 år respektive 3 år, samt 4 katter och 2 hundar så behövs bättre ljudmiljö
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1 Awesome/fantastisk

2 jag är hörselskadad sen födsel och använder hörapparater all vaken tid. Är dock väldigt känslig för dåligt ljud eftersom det stör talförståelsen och skapar extra trötthet. Försöker inreda med ljuddämpande material så mycket som möjligt. Dessa moln skulle passa perfekt i barnrummet! Lite lugnare ljudmiljö för både mig och dottern.
 
  • Gilla
Ulrika M.M och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.