Hej
Nu dags att skruva ihop växthuset men jag behöver en verktyg som jag får dra åt cirka 200 dumma skruvarna .Var kan jag köpa den fyrakant skruvmejsel / nyckel ?
Tar det mycket tid med en blocknyckel , vilket jag upplevde vid skruvning av sockeln.

Tack på förhand!!
 
  • Tång håller fast en sexkantig metallmutter mot suddig, neutral bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av skruv på oviss svart yta, gul bakgrund med spill, delvis synlig plastförpackning i övre vänstra hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostig tång håller på en sexkantig mutter, oskarp närbild, mekaniskt arbete, suddig bakgrund, fokus på objektet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plastförpackningar med olika metallfästelement på en sliten arbetsyta. Metallbitar inkluderar muttrar och bultar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Mattikoleman skrev:
Hej
Nu dags att skruva ihop växthuset men jag behöver en verktyg som jag får dra åt cirka 200 dumma skruvarna .Var kan jag köpa den fyrakant skruvmejsel / nyckel ?
Tar det mycket tid med en blocknyckel , vilket jag upplevde vid skruvning av sockeln.

Tack på förhand!!
Nyss satt upp ett växthus med dom skruvarna,men jag skruvade på muttrarna,en 10mm hylsa på ett "handtag" för 1/4 hylsor..men var försiktig,skruv o mutter var av aluminium!
 
  • Gilla
Mattikoleman och 1 till
  • Laddar…
Det är väl 10 mm om jag inte minns fel..
Jag använde i alla fall vanliga fasta nycklar när jag skruvade ihop grannens växthus som hade såna där skruvar.. de flesta skulle ju sitta i profilen dock, så de slapp man ju hålla emot...

Edit; tvåa på bollen.. men de jag satte dit var rostfria.. har man fått alu hade jag reklamerat direkt...
 
  • Gilla
Mattikoleman
  • Laddar…
Tror det är lite upp-och-ner här. De fyrkantiga skallarna på bulten ska med största sannolikhet passas in i spåren i aluminiumskenorna till växthuset och muttern är ju tack och lov sex kantig.
Svartvit skiss av metaller, skruvar och mutter, detaljer av konstruktion eller maskindelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh
Jante
 
  • Gilla
Mattikoleman och 5 till
  • Laddar…
O
När jag satte ihop sådana växthus använde jag den minsta skiftnyckel där det behövdes ( 4" 00an)
 
Tack alla för svaren, det stämmer , finns ungefär 260 aluminiumskit, men bara 30 gör sitt jobb i skenor och profiler. Företaget har inga rostfria skruvar och att köpa eget kostar mycket. Planerar använda skiftnyckel, jag gick rådet och hoppas att det inte kollapsar om 2 år:)
 
  • Teknisk ritning, monteringsdetaljer, numrerade komponenter, skruvar, metallkonstruktionens sammankoppling, delvis klipp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktionsbilder som visar monteringssteg för möbler med skruvdetaljer och komponentnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.