Det enda jag försöker säga är att ett u-värde på 1.4 i ett tak inte är speciellt bra,själv så har jag wt60 partier i mitt rum och det blir ett grymt kallras.
 
Vad har du för värmekälla i uterummet? för att undvika kallras måste man ha en värmekälla för att få till strömning i rummet så att den varmaluften cirkulerar...
Jag håller med om att att taket inte är det bästa, men som jag skrev vill vi ha ett ljust rum och då är alternativen inte många...
Vi står i valet och kvalet om vi ska köpa w60 eller de som är mer isolerade.... Hur fungerar dina partier?
I och med att vi bor i skåne har vi lite mildare klimat än Er. ( jag har bott 4 år i Örebro), så jag misstänker att vi kan använda uterummet lite längre än ni kan...
 
Wt 60 är rejäla partier schysst kvalle och ganska snygga,värmekällan är en kamin som står i anslutning till rummet+ett konvektorelement om ni är intresserade så finns det bilder här
http://www.minhembio.com/MattiazK/141631
 
  • Gilla
MatteForsberg72
  • Laddar…
Snyggt...Gillar plattorna mycket
Men jag förstår att det kan bli kallras...Värmekällan bör ligga vid glaspartierna/under för att slippa kallraset.
maggan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.