Vi ska göra en hel del ändringar på vår tomt och har ett flygfoto m.m. Däremot har vi väldigt svårt att visualisera hur det kommer att se ut. Någon som kan rita detta i t.ex. photoshop eller annat lämpligt verktyg som kan ge oss en bra överblick om hur det kommer att se ut med de ändringar vi vill göra?

Vet att trädgårdsarkitekter gör sånt men det kostar alldeles för mycket och inkluderar mer än vad vi vill göra.

Vi vill bara få en grafik/ritning på hur tomten ser ut med t.ex. en altan på det där stället, träd där borta, häck i det hörnet osv.

PM
 
Vill du inte betala för att någon ritar upp det är det bättre att du lär dig och gör det själv. Det kommer ju inte sluta med en första version, du kommer vilja ändra, dra ifrån, lägga till, flytta runt osv. och jag har svårt att tänka mig någon vilja göra det pro-bono bara sådär.
 
  • Gilla
MetteKson och 3 till
  • Laddar…
Kan betala men inte 30k.
 
O Oxfilé skrev:
Vi ska göra en hel del ändringar på vår tomt och har ett flygfoto m.m. Däremot har vi väldigt svårt att visualisera hur det kommer att se ut. Någon som kan rita detta i t.ex. photoshop eller annat lämpligt verktyg som kan ge oss en bra överblick om hur det kommer att se ut med de ändringar vi vill göra?

Vet att trädgårdsarkitekter gör sånt men det kostar alldeles för mycket och inkluderar mer än vad vi vill göra.

Vi vill bara få en grafik/ritning på hur tomten ser ut med t.ex. en altan på det där stället, träd där borta, häck i det hörnet osv.

PM
Lättaste och enklaste är nog att rita av tomten på ett rutigt papper.
Sen är det svårt att visualisera från en 2D-ritning, exempelvis hur en trädkrona påverka.

Det finns markfärg som man kan markera på marken i verkligen och mäta ut vara du skall ha grejerna. Då kanske det är lättare visualisera det.
 
Har skickat PM med förslag.
 
Är du minsta tekniskt lagd kan jag rekomendera att lägga en stund på att lära sig Sketchup. Det är användbart till alla möjliga olika projekt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.