JohnBergq JohnBergq skrev:
det skiljer typ ett halvt jordklot emellan men det kanske har avhandlats tidigare?!
Eller skiljer det nästan ett helt? :thinking:;):geek:
 
  • Gilla
gcostanza och 4 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Minns när MTV Nordic fanns, deras into hade både Isbjörnar och Pingviner...
Du menar när Mtv verkligen var musik?
Troligtvis någonstans runt stenåldern tror ja de va:p
 
Alfredo Alfredo skrev:
Eller skiljer det nästan ett helt? :thinking:;):geek:
Nej, de finns på Galapagosöarna som ligger på ekvatorn. Så nästan ett halvt är helt rätt.
Är grodan rejält död nu?
 
JohnBergq JohnBergq skrev:
Det är ju liknande med varför inte isbjörnar äter pingviner, det skiljer typ ett halvt jordklot emellan men det kanske har avhandlats tidigare?!
För känsliga läsare låter jag upplysa om att jag kommer att fullständigt massakrera grodhelvetet. Så blunda nu för att inte bli förskräckta över tilltaget. Det skiljer inte ett halvt jordklot dem emellan. Snarare en radie. Förvisso av en längd som jag är lite osäker på, men likväl en radie. Tsss. Jordklot! Skärpning vetenskapsanalfabeter! Men det är ju klart. Det är ju humortråden så det är förlåtet att skämta.
 
  • Älska
  • Wow
  • Haha
JohnBergq och 2 till
  • Laddar…
Är det isbjörnen eller pingvinen som finns i jordens centrum då?

Det är väl rimligen en cirkelbåge som räknas ut med radien och vinkeln v som skiljer?

Är både jorden och grodjäveln platt nu?
 
  • Gilla
  • Haha
hyggabus och 3 till
  • Laddar…
H
Tycker nog att det fortfarande rycker lite i ena grodlåret så lite liv verkar finnas kvar. Den muskeln dör nu :geek: Avståndet är: 90 dividerat med 360multiplicerat med pi multiplicerat med d
D= jordens diameter
Har inte matematiska tecken så fick skriva ut de :rofl:
 
  • Gilla
Nikpet99
  • Laddar…
Jag är helt övertygad om att det finns vilda isbjörnar närmste Galapagosöarna än så.

Urbredningskartor:
Stiliserad planetjord med grön markering som sannolikt representerar ett specifikt område eller koncept, på grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Världskarta markerar klimateffektkritiska områden, skvallerzoner med ökad vattennivå kontrasterar mot mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Wow
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag är helt övertygad om att det finns vilda isbjörnar närmste Galapagosöarna än så.

Urbredningskartor:
[bild]
[bild]
Så enligt kartan borde kortaste avståndet, vara kordan mellan den sydligsta isbjörnen och den nordligsta pingvinen. Snart slutar grodan sprattla.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
K Keld skrev:
Så enligt kartan borde kortaste avståndet, vara kordan mellan den sydligsta isbjörnen och den nordligsta pingvinen. Snart slutar grodan sprattla.
Jag har sett både pingviner, flodhästar, isbjörnar och tigrar strax utanför Norrköping.
 
  • Gilla
  • Haha
AndersPS och 9 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Jag har sett både pingviner, flodhästar, isbjörnar och tigrar strax utanför Norrköping.
Fanns det några grodor?
 
  • Haha
  • Gilla
ricebridge och 8 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Jag har sett både pingviner, flodhästar, isbjörnar och tigrar strax utanför Norrköping.
Perfekt då kan vi släppa matten, vi kan bara ta en laseravståndsmätare:cool:
 
Måste blivit något fel på länken i mina notiser. Jag försökte komma till Humorhörnan…
 
  • Gilla
  • Haha
cope och 3 till
  • Laddar…
H Hank_Ö skrev:
Måste blivit något fel på länken i mina notiser. Jag försökte komma till Humorhörnan…
Vänta, jag fixar: Humoristisk pajdiagram visar ätna kontra oätna delar av en paj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
hsd
K Keld skrev:
Perfekt då kan vi släppa matten, vi kan bara ta en laseravståndsmätare:cool:
Funkar bara om jorden är platt :rofl::rofl::rofl:
 
G gaidin skrev:
Jag har sett både pingviner, flodhästar, isbjörnar och tigrar strax utanför Norrköping.
Tyvärr, de har varken pingviner, flodhästar eller isbjörnar. Däremot tigrar. Och grodor finns antagligen i Tropicarium utanför.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.