Har kommit fram till att vattenläckaget uppstår i ”vattensystemet” på sidan av maskinen. Av bild och video framgår hur.
Problemet är att jag ser inte riktigt att något är skadat! Finns det någon som har koll så tar jag gärna emot tips! kan man demontera hela mojängen uppåt? Det hela började med att jag såg en tråd om att ”klägg” i en backventil i paketet kunde orsaka läckage! Min maskin är ”kläggig” på det stället! Är mitt läckage helt enkelt spillutloppet relaterat till detta?
Tacksam för all hjälp!
 
  • En persons finger pekar på en komponent inuti en diskmaskin. Transparenta plastdelar, slangar och teknisk utrustning syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person pekar på brännmärken inne i en öppen diskmaskin. Reparation eller rengöring kan behövas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
plu60
  • Laddar…
A
I5LIRI I5LIRI skrev:
Har kommit fram till att vattenläckaget uppstår i ”vattensystemet” på sidan av maskinen. Av bild och video framgår hur.
Problemet är att jag ser inte riktigt att något är skadat! Finns det någon som har koll så tar jag gärna emot tips! kan man demontera hela mojängen uppåt? Det hela började med att jag såg en tråd om att ”klägg” i en backventil i paketet kunde orsaka läckage! Min maskin är ”kläggig” på det stället! Är mitt läckage helt enkelt spillutloppet relaterat till detta?
Tacksam för all hjälp!
Stått kallt?
 
electroluxaren skrev:
Stått kallt?
Japp, men tömd enligt rutin!
 

Bästa svaret

A
I5LIRI I5LIRI skrev:
Japp, men tömd enligt rutin!
Okay
tömd räcker inte
ditt problem grundar sig i att avhärdaren frusit och tryckt ut packningarna som du pekar på

ta loss lungan den stora som täcker hela sidan och tryck ner packningarna på plats
 
[
electroluxaren skrev:
Okay
tömd räcker inte
ditt problem grundar sig i att avhärdaren frusit och tryckt ut packningarna som du pekar på

ta loss lungan den stora som täcker hela sidan och tryck ner packningarna på plats
electroluxaren skrev:
Okay
tömd räcker inte
ditt problem grundar sig i att avhärdaren frusit och tryckt ut packningarna som du pekar på

ta loss lungan den stora som täcker hela sidan och tryck ner packningarna på plats
electroluxaren skrev:
Okay
tömd räcker inte
ditt problem grundar sig i att avhärdaren frusit och tryckt ut packningarna som du pekar på

ta loss lungan den stora som täcker hela sidan och tryck ner packningarna på plats
QUOTE="electroluxaren, post: 5226277, member: 137805"]Okay
tömd räcker inte
ditt problem grundar sig i att avhärdaren frusit och tryckt ut packningarna som du pekar på

ta loss lungan den stora som täcker hela sidan och tryck ner packningarna på plats[/QUOTE]
electroluxaren skrev:
Okay
tömd räcker inte
ditt problem grundar sig i att avhärdaren frusit och tryckt ut packningarna som du pekar på

ta loss lungan den stora som täcker hela sidan och tryck ner packningarna på plats
Toppen! Stort tack! Får försöka i helgen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.