Lånad bild men samma planlösning. En 1a, bilden visar vyn precis när man stiger in, höger är till köket och vänster är till vardagsrum.
Funderar på ta bort dörrarna och kanske bara ha en skjutdörr istället från hallen som de delar dvs om den ena öppnas stängs den andra.. vad tror ni hade det funkat är det en för flummig ide?
 
  • Modern inredning, flervägsutsikt genom dörröppningar, vardagsrum, matplats, minimalistisk stil, trä, geometrisk ljuskrona.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stör mig på dörrkarmarna i den här lägenheten, för robusta, vågig design ala 50 tal försöker komma på bästa lösning bli av med de, behöver inte 5 dörrar i hallen så som det är nu det är en 1a

Frän vänster utifrån bilden : Badrumsdörr, vardagsrumsdörr, köksdörr, garderobsdörr sen entredörr bakom, 5 dörrar i en hall på 2 kvm
 
Du lär ju gå rätt ofta mellan lägenhetens enda två rum, att få ha en skjutdörr som du måste öppna varje gång du ska passera blir nog tröttsamt. Och jobbigt när man tex vill bära med sig kaffet och en macka.

Ställ undan dörrbladen i källarförrådet och lev utan dörrar? Nästa boende kanske blir glad för att hitta dom.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
En bostadsrätt hoppas jag?
En fördel med dörr både till kök och rum är väl möjligen om du har någon gäst som sover över och då kan stänga in sig i köket. Enklast annars är väl bara att haka av en eller båda dörrarna. De kan ju då även sättas på plats igen om man har övernattande besök som man vill ha alldeles inpå. En nackdel som jag tycker är med skjutdörrar, är att de brukar kunna gå lite ojämnt och låta mera än vanliga.
 
@Krikkan sant, har tagit bort till vardagsrumet en funderar ta bort dörren till köket också. Probleet sen är jag står där fortf med massiva överdrivna dörrkarmar när jah vill ha det rakt, rektabgulärt, clean liksom. Blir nog ta bort karmarna då, ganska stort projekt

@Lilllen Nej det är en air bnb jag hyr över helgen bara :p
Ye håller med tänkte också på det men tänkte en skjutdörr med hjul isåfall
 
BirgitS
Det kan uppstå rätt farliga situationer med en sån skjutdörr. Tänk dig att det är en person A i vardagsrummet och en B i köket, samt att skjutdörren är öppen mot köket. Om då både A och B vill gå ut i hallen samtidigt så kommer A att skjuta dörren rakt på B, vilket kan vara farligt om B bär på två kaffekoppar.
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Skjutdörrar kan vara en välsignelse (y)
Möjligheten att stänga och öppna finns kvar som vanligt, men de tar ingen plats i rummet.
 
Måla karmar och foder i samma färg som väggen? Då försvinner dom lite.
 
Rätt flummigt. Varför ha massa dörrar annat än en till toan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.