Hej,

ska snart påbörja en badrumsrenovering och är i valet och kvalet om vi ska ha ett mindre badkar. Man badar ju inte allt för ofta och platsen det tar upp är inte riktigt försvarbar i förhållande till användandet anser jag.

Vad tror ni om att ha ett badkar som på länken och till vardags använda som inredningsdetalj i vardagsrummet till förvaring av filtar/kuddar/osv och när man är sugen på ett bad bär man in (15kg) i duschen?

Ser egentligen inga hinder för att inte ha det fast monterat, men jag kanske tänker fel?

https://www.qvesarum.se/produkter/badrum/badkar/kopparbadkar-snogeholm/
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Jag tror det blir bad två gånger och sen dröjer det några år eftersom det är svårt att flytta något som är mer än en meter långt genom dörrar.
 
  • Gilla
Rickard. och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Låter som en smart lösning om det är någon annan i hushållet som vill ha badet, men inte du.
Det ser snyggt ut, låter jättefint att nyttja det som inredningsdetalj, och kommer som @BirgitS påpekar, troligen användas väldigt sällan. Detta gör att kostnaden för varmvatten till badkaret blir låg. ;)
 
Haha, bra synpunkter och absolut ni har rätt. Man kanske ska anlägga ett eget avlopp till detta kar men inte ha det fast monterat, så att man om man vill och inte nyttjar så ofta kan flytta det.. men det kommer man högst sannolikt inte göra
 
BirgitS
Kanske fungerar bättre som badkar på altanen/gräsmattan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.