Har ingen erfarenhet av gasol överhuvudtaget.

Min kompis har en gasolgrill, men vredet för att stänga av tillförseln (på flaskan) går inte att rubba med handen. Alltså är gasen alltid "på" fram till brännarna.

Hur gör vi för att åtgärda detta?
Skall man pröva med polygrip?

Om vi skall byta flaska, kan man skruva av ventilen då? Eller pyser allt ut?

#nollkoll
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
Du vet att avstängningen på flaskan går åt "fel håll"? Medsols=öppna, motsols=stänga.
 
Korta svaret är ja ifall flaskan är öppen, men varför skall ni byta flaska om det finns gas kvar? Har lärt mig att man aldrig skall ha en gasflaska helt öppen, öppna helt och ett halvt varv tillbaka för att minska risken för att den fastnar i öppet läge.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Du vet att avstängningen på flaskan går åt "fel håll"? Medsols=öppna, motsols=stänga.
Inte på mina PK/PC-flaskor.
 
  • Gilla
Uwe H
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Du vet att avstängningen på flaskan går åt "fel håll"? Medsols=öppna, motsols=stänga.
Vad har du för flaska? Min AGA är inte så. Däremot är ju anslutningen så.
 
  • Gilla
Uwe H
  • Laddar…
T topmount skrev:
Korta svaret är ja ifall flaskan är öppen, men varför skall ni byta flaska om det finns gas kvar? Har lärt mig att man aldrig skall ha en gasflaska helt öppen, öppna helt och ett halvt varv tillbaka för att minska risken för att den fastnar i öppet läge.
Vi kan alltså INTE vrida åt något håll på flaskan. Och gasolen skall ju stängas av när den inte används.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Vad har du för flaska? Min AGA är inte så. Däremot är ju anslutningen så.
OK. Förväxlat. Sorry.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.