Hej!

Jag undrar hur länge folk har stått i kommunens tomtkö i tex Vellinge, Lomma, Staffanstorp eller Trelleborg?

Är ni nära att få en tomt eller är det fortfarande en prick på horisonten?

Mvh,

Magnus.
 
Vi står i Kävlinge kommun och har gjort de i 1 ½ år. Vi fråga i våras hur vi låg till och dem sa att vi inte får tomt närmaste 2 åren. :surprised: Så nu har vi köpt en tomt av Eksjöhus men står kvar i tomtkö ändå. Kostar inte så mycket att stå i kö här. ;)
 
Hejsan,
Vi skulle oxå ställa oss i kö, men sedan hittade vi myresjöhus som sålde tomter och slog till. Detta oxå i Kävlinge. Så i sommar ngn gång flyttar vi förhoppningsvis in. :) Det var mer att vi snubblade över det än att vi letade.
 
Hejsan.
Vi står i tomtkö i Trelleborg sedan oktober 2005. Fick brev från kommunen i förra veckan om att vi erbjuds tomt i Skegrie, februari-maj -08. De har skickat ut erbjudande till de 500 första i kön på Skegrie. De har dock bara 62 tomter till salu.
 
Tack för svaren.............!

Någon annan som vill dela med sig?

Mvh,

Magnus.
 
Tror inte det finns någon direkt kö i Vellinge kommun.... I Vellinge gäller det att vara på rätt plats vid rätt tillfälle (har jag hört av kompisar). Undrar om inte plånboken har visst att säga till om också ;)
Har stått i kö i Trelleborg drygt 5 år. Har nu fått tomt i Skegrie :):):)!!!!!!
Att ställa sig i kö hos kommunerna är ju inte det snabbaste sättet att få tomt precis... Dock är det som tidigare insändare skriver, försök söka efter husföretag som köpt upp tomter.
Lycka till!
 
I Lomma tog det 1-2 år (minns inte riktigt) för oss. Oväntat snabbt tyckte vi och funderar på om det blev något fel i hanteringen. Vet de som väntat betydligt längre till samma område.
 
Vi ställde oss i kö till Skegrie i Trelleborgs kommun för ca ett och ett halvt år sedan. Plats 350 typ hade vi och 62 tomter skulle fördelas! Vi hade ingen chans, trodde vi. Men igår blev vi uppringda! Vi stod i tur i kön, och en hade lämnade återbud..snacka om flyt! Nu har vi dock börjat bygga på annat håll, känns lite fel att tacka nej till en tomt när man letat så febrilt efter tomt så länge... Däremot så är det gratis att stå i kö i Trelleborgs kommun, så kanske står många i kö där mest "på skoj"...
 
K
Jag ställde mig på kö idag, det är hundra sökande till 60 platser. Vi får väl se;)
 
Tror att Vellinge fortfarande har en kommunal tomtkö som man kan stå i för 750 kr om året (tror jag) men när den gav utdelning senast har jag ingen aning om. För ett par år sedan var det en kille som vädrade sitt missnöje i Sydsvenskan över att samtliga kommunens tomter hamnade på hemnet och yrkade på återbetalning för de år han väntat... Men Skegrie är ju ett riktigt guldläge, nära till Malmö, Näset, Trelleborg och nu när det slutligen verkar bli av med E6an så kan det knappast bli bättre...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.