Min leverantör vill byta ut den överenskomna LONG solceller till JA enligt rubriken. Som skäl påstås materialbrist.. Ska jag vara orolig?? Vet någon om det finns skillnader på dessa två tillverkare??
 
  • Gilla
Leonard Gottfrid
  • Laddar…
samovar
Vi har LONGis, har ingen erfarenhet av JA men det är ett välrenommerat företag. JA har längre produktgaranti (12 vs 10 år), men lika lång effektgaranti. LONGis är dock något dyrare vid snabb sökning (kan ju vara så att solcellsbolaget har mer rabatt och att det för dem är samma pris som JA ändå) men då kanske man skulle föreslå någon rabatt för att gå med på byte.
 
T trendig skrev:
Min leverantör vill byta ut den överenskomna LONG solceller till JA enligt rubriken. Som skäl påstås materialbrist.. Ska jag vara orolig?? Vet någon om det finns skillnader på dessa två tillverkare??
JA som LONGI, när det kommer till solpaneler är de flesta premiumpaneler så är det väldigt liten skillnad i hur de presterar. Jag antar att en av märkena har tagit slut oss leverantören och därför ger er den andra. Det som jag anser viktigtare är vilken växelriktare de använder.
Jag arbetar själv med solpaneler och det är iallafall min synvinkel. Jag tror inte att de har gjort de med avsikt att tjäna mer, de vill bara hitta det bästa alternativet som de har möjlighet att få tag på i samma prisklass.
 
Tack för kloka svar. Jag känner mig i alla fall lugn i att leverantören inte verkar byta till en sämre solpanel, utan det helt enkelt är leverenskapaciteten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.