J
Hej,
Jag vill lägga Gräs eller rullgräs i den ( kolla bild)

om ni har tips hur jag ska göra det blir jag tacksam.
Jag vill helst inte ta bort plattor.
 
  • Försummad trädgång, stenplattor, övervuxna buskar, nedfallna löv, delvis mörkt, verkar vara kväll eller tidig morgon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag förstår inte. Vill du lägga gräs där plattorna ligger?
 
J
Hep Hep skrev:
Jag förstår inte. Vill du lägga gräs där plattorna ligger?
Nej jag vill lägga gräs på plattor
 
B
Lägger du ett tunt lager jord och planterar gräs uppepå plattorna kommer du ha svårt att få gräset att överleva, eftersom det inte kan hålla nån större mängd fukt.

Det är bara att ta bort plattorna om du ska ordna gräs där, skulle jag säga. Varför vill du behålla plattorna? Det är oftast inte så mycket arbete att ta bort plattor.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
J
B BSOD skrev:
Lägger du ett tunt lager jord och planterar gräs uppepå plattorna kommer du ha svårt att få gräset att överleva, eftersom det inte kan hålla nån större mängd fukt.

Det är bara att ta bort plattorna om du ska ordna gräs där, skulle jag säga. Varför vill du behålla plattorna? Det är oftast inte så mycket arbete att ta bort plattor.
Jag tänkte det är mycket jobb att ta bort dem.
 
JanneJanne123
  • Gilla
Josef9191
  • Laddar…
J Josef9191 skrev:
Jag tänkte det är mycket jobb att ta bort dem.
Det kommer att gå jättefort att ta bort dom. Gräs måste i regel ha ett par decimeter jord under sig, gräset kan växa och se bra ut med bara 1 decimeter jord under sig större delen av året men så fort det blir varmt och torrt så dör det jättelätt om man inte vattnar ofta.

Korphacka/Pickaxe rekommenderar jag för att ta bort plattorna istället för spett. https://www.jula.se/catalog/tradgard/tradgardsredskap/markarbete/korpar-och-hackor/korphacka-019238/
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Om du vill ha plattorna kvar är det endast konstgräs kvar om du inte vill lägga mer jobb på att lägga 30-40 cm jord på plattorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.