Jaha, äntligen börjar det närma sig sommar o gräset börjar återigen växa. Har inte ställt ut min HQ 430 än men funderar på när det är dags

Ogillar att ha den ute om det är kallt på nätterna men nu börjar det ju se bättre ut.

Hur resonerar ni och när börjar ni ställa ut era klippare
 
Tog ut den för en vecka sedan, lät den klippa i två dagar, nu har jag tagit in den igen för det är så dåligt väder och kallt på nätterna.
Laddstationen står ju ute nu så det går smidigt att ta ut den sen igen.
 
  • Gilla
Nyalund
  • Laddar…
Jag ställde ut min för cirka en vecka sedan. På nätterna har det krupit ner mot 3-4 grader men jag tänker att den klarar sig under korta stunder. Jag har inte låtit den klippa än, men blir nog dags nästa vecka.
 
  • Gilla
Nyalund
  • Laddar…
Jag tror inte det är några problem från nu. Den är ju oftast fulladdad på natten om det råkar bli kallt. Brukar ställa ut min 1 Maj men kände mig lite osäker i år då det känns som att vintern inte riktigt släppt ännu.
 
Min premiäråkte idag
 
  • Gilla
Nyalund
  • Laddar…
Kör min sen en vecka, men har den inställd på att inte börja klippa förrän 10 på fm och inte efter åtta på kvällen för att slippa att den kör i minusgrader och halkar runt i frostnupet gräs.
 
  • Gilla
Nyalund
  • Laddar…
Körde av gräsmattan med multiklipparen för en vecka sen och sen åkte roboten ut. Varit någon minus men den får stå i laddstationen tills den kommer att användas på riktigt.
Jönköpingsregionen
 
  • Gilla
Nyalund
  • Laddar…
N Nyalund skrev:
Jaha, äntligen börjar det närma sig sommar o gräset börjar återigen växa. Har inte ställt ut min HQ 430 än men funderar på när det är dags

Ogillar att ha den ute om det är kallt på nätterna men nu börjar det ju se bättre ut.

Hur resonerar ni och när börjar ni ställa ut era klippare
Så länge den står i laddaren så kvittar minusgraderna på natten.

Ställde ut min för 2 helger sen. Hann nästan riva all mossa med innan. Det har växt gräs i minst 3-4 veckor i norra skåne :)
 
  • Gilla
Magic-gnome och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.