Finns flera nätbutiker som hör ihop med hemfint, bla. trendrum.se och flera fönster och dörrbutiker som jag ej minns namnen på.
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
Hej

hur gick det sen, är ni nöjda med nya dörren?

P Putte 9497 skrev:
Har beställt ytterdörr från hemfint, innerskivan släppte på dörrens nederkant efter ett år, reklamera med foto och fick en ny kostnadsfritt på mindre än en vecka och fick även behålla den reklamerade som gick på tippen. Så bara kanonbetyg från mig
 
N niklasjo skrev:
Hej

hur gick det sen, är ni nöjda med nya dörren?
Trots alla varningar beställde jag ett växthus därifrån, för ett par veckor sedan. Priset var oslagbart, och växthuset hade fått väldigt goda betyg i tester. Så jag chansade, och tänkte att dyker det upp är det jättebra eller kommer det inte så betalar jag ju inte.
Men 8 dagar senare kom det. Allt verkar gediget och riktigt.
Så jag har absolut inget att klaga på. Men som vanligt, betala inget i förskott och planera inget efter lovad leverans!
 
Jag har ingen erfarenhet av just Hemfint men dom ingår ju i rövgänget BHG Group med Bygghemma, Outl1, Trademax, Chilli etc. så jag skulle inte köpa något från dom. Har erfarenhet av Badshop, Outlet och Trademax och ingen av dessa imponerade direkt. Ingen höll utlovad lev. tid och av tot. sju kollin har sex st. haft någon transportskada. Transportskadorna är förvisso primärt DSV's fel men det är ju rövgänget som valt DSV så ......

Dessutom har Outl1 och Trademax varit snudd på omöjliga att komma i kontakt med. Problemet jag hade med Trademax löste sig först efter att personalen i deras butik tröttnade på mig :rolleyes:

Således väljer jag vis av erfarenhet att undvika alla företag som ingår i BHG Group.
 
  • Gilla
Kattmatare och 4 till
  • Laddar…
Nu har jag äran att meddela att min granne för närvarande har en tvist med Hemfint om en altandörr som dom inte lyckades leverera på utlovat datum. Det fanns t.o.m. ett bekräftat lev. datum men DSV och Hemfint skyller på varandra. Hemfint är dessutom inte det minsta lösningsorienteradeoch vägrar lev. till någon granne på byn (min och grannens kåkar är fritidshus 65 mil från hemorten). Så grannen står med en altan som är färdig till 2/3 p.g.a. utebliven leverans.

Som sagt, undvik alla företag som ingår i BHG Group. Här är listan över företag/varumärken som bör undvikas https://www.wearebhg.com/brands/
 
  • Gilla
Elsamimmi och 2 till
  • Laddar…
Tänk att man är så lockad av att göra ett klipp att även efter att ha tagit del av den här tråden fortfarande har ett litet, litet sug att beställa en ytterdörr 😅

Kommer avstå, men är ute efter en trädörr och priset är oslagbart.

Ytterdörr av teak, ingen glasruta, till försäljning online, kraftig rabatt erbjuds, modern design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag fick nyligen en innerdörr från Hemfint. Har handlat av dem tidigare och det fungerade bra även denna gång 😊

Handlade mot faktura (Klarna) - det känns tryggast att få grejerna först…
 
Redigerat:
  • Gilla
Radhusdröm
  • Laddar…
R Radhusdröm skrev:
Tänk att man är så lockad av att göra ett klipp att även efter att ha tagit del av den här tråden fortfarande har ett litet, litet sug att beställa en ytterdörr 😅

Kommer avstå, men är ute efter en trädörr och priset är oslagbart.

[bild]
Betala inte i förskott, och räkna inte blint på att det ska komma exakt på utlovad dag.
Man är ganska naiv om man beställer från nätet, och planerar helt efter lovad leveranstid. Inte ens de mest seriösa företag kan hålla leveranstiderna. Så varför skulle då dessa företag kunna göra det.
Jag har handlat ytterligare en gång hos Hemfint. Paketet kom efter 2 veckor. Några dagar efter utlovat, men det är helt acceptabelt med hänsyn till priset.
 
  • Gilla
Radhusdröm
  • Laddar…
Handlat där flera gånger utan några problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.