B BosseHansson skrev:
Har ni haft besiktningen på huset av egen besiktningsman? Ni kan ju alltid lägga in det som ett motkrav att ni vill ha in en extra besiktning efter kontraktet skrivits och ha reglering vid brister mot normal standard.
Nej, inte egen besiktningsman. Men det där är kanske någon idé faktiskt. Tack för tipset!
 
MrJay
Karneu Karneu skrev:
Dumt för ena men inte så dumt för annan. Min man driver eget byggföretag så vi vet exakt hur mycket kommer renoveringen kosta…
Gör jag med men om allt verkligen hänger på några 10-tusingar så kanske ni inte borde gå vidare med tanke på att räntorna kommer fortsätta upp, minst en gång till, samt priser på viss byggmaterial fortsätter uppåt trots att pris på vissa träprodukter sänkts vilket troligen kommer spräcka er budget
 
  • Gilla
grilja och 2 till
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Gör jag med men om allt verkligen hänger på några 10-tusingar så kanske ni inte borde gå vidare med tanke på att räntorna kommer fortsätta upp, minst en gång till, samt priser på viss byggmaterial fortsätter uppåt trots att pris på vissa träprodukter sänkts vilket troligen kommer spräcka er budget
Ganska mycket byggvaror för 50000.
 
  • Gilla
Daniel1991 och 1 till
  • Laddar…
MrJay
B BosseHansson skrev:
Ganska mycket byggvaror för 50000.
Det där gör vi av med på en eller två dagar på vårt bygge :sweat:
 
Karneu Karneu skrev:
Nu skiljer sig inte mycket från utropspriset men det gjorde det när budgivningen startades. Det första man måste göra i huset är uppvärmning så det blir stora pengar, varenda 50tusen räknas liksom…
Att ni prövade pruta har jag förståelse för, men i nuläget så är de ju inga pengar upp till det dem vill ha. För jag antar erat tänkta maxbud ändå ligger över det om de hade blivit budgivning där ni inte misstänkte bullvan? Är ni redan över erat maxbud så är det ju bara hoppa av men då hade du väl aldrig gjort denna tråd.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Karneu Karneu skrev:
Det är sant, därför vi sitter nu och funderar vad ska vi göra.. Måste det vara alltid så stressigt vid inköp/försäljning av bostaden? Men det kanske blir rimligt att ringa mäklare och kolla om det finns möjlighet att skriva på snabbt om vi erbjuder utropspris. Tack för hjälpen
Stressigt? Budgivningen har pågått i över två veckor, hur är det stressigt?

Rekommendationen innan man börjar buda är att man bestämt sig för ett pris man är villig att betala och sedan kör man. Den som vinner är den som inte tvekar/avvaktar och/eller är osäkra i budprocessen.

kan ni tänka er att lägga utgångspriset? Hur länge ska ni bo där? Är det ett framtida hem eller bara en investering?
Varför skulle det vara en bulvan inblandad i denna process, bara för att fler är intresserade?
 
  • Gilla
Festlund och 7 till
  • Laddar…
Karneu Karneu skrev:
Jo


Men det är inte vi så leder nu, det är budgivare 4 som kom från ingenstans efter 15dagars budgivning .
När vi köpte vårat hus så var vi på en av dom första visningarna sen så valde vi att inte buda på huset.

Men efter ett par veckor så valde vi att hoppa in i den långsamma budgivningen på huset och buda hem det.

Det jag vill säga med det här är att det inte behöver vara nå konstigt att det mitt i allt kommer en ny budgivare, utan snarare helt normalt i en långsam budgivning.
 
  • Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
Jag hade redan köpt det om jag ville ha det. Jag bor inte för att tjäna några pengar och som någon skrev vad gör några 10.000:- hit eller dit.
sålt och köpt 8-10st alltid gått plus vissa mycket visa lite.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Lägg begärt utgångspris som ett dolt bud. Villkoret kan vara att budgivningen avbryts, ni skriver kontrakt och att ni som förslaget ovan utför en extra besiktning som reglerar eventuella detaljer som visas. Om ni lånar pengar så låna även till planerad renovering. Ingen bank säger nej till det.
 
  • Gilla
Karneu och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.