Hej,

jag har en Gardena Sileno 500 köpt för 3 år sedan. Nu när jag satte den i drift efter vintern så märkte jag att lampan på laddstationen var rött. Läste någonstans att det kan vara fel på antennen i laddstationen. Roboten lyckades inte upptäcka guidekabeln (dock den märkte av begränsningskabeln). Insåg att anslutningskontakten på guidekabeln bakom laddstationen hade gått av. Fixade det och roboten fungerar som den ska nu dock lyser inte laddstationen med fast grönt sken som den gjorde i början. Någon som vet vad kan vara fel.?
 
Fel på lysdioden tycks vara ett inte helt ovanligt fel.
Funkar klipparen nu OK (in/utgång/laddning) så lev med detta.

Har du haft laddstationen utomhus under vinter?
 
  • Gilla
Arvida
  • Laddar…
E etompau skrev:
Fel på lysdioden tycks vara ett inte helt ovanligt fel.
Funkar klipparen nu OK (in/utgång/laddning) så lev med detta.

Har du haft laddstationen utomhus under vinter?
Tack för svaret! Ja, den har stått utomhus båda vintrarna (dock utan spänning). Inser nu att det hade varit bättre om jag tog in det inför vintrarna. Men konstigt att lampan fungerande (först visade den rött) men att sedan slutade fungera :thinking:
 
Arvida Arvida skrev:
tack för svaret! Ja, den har stått utomhus


Tack för svaret! Ja, den har stått utomhus båda vintrarna (dock utan spänning). Inser nu att det hade varit bättre om jag tog in det inför vintrarna. Men konstigt att lampan fungerande (först visade den rött) men att sedan slutade fungera
Det är en multifärgsdiod så på något sätt är det just den gröna färgen som lämnat in.
Avbrott på guiden ska inte indikeras med rött sken, men nu tycks det bli så när dioden är defekt.
 
  • Gilla
Arvida
  • Laddar…
Rött och grönt/blått är två lysdioder i samma skal.
Funkar roboten så lev med en trasig LED.
Protte
 
  • Gilla
Arvida
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.