Vi er igang med oppussing av soverom og tidligere bod som nå blir gjort om til walk in closet. Tidligere var det dør mellom rommene, men jeg synes det blir for tungvindt nå. Har ikke lyst på helt åpent, da man alltid må ha det 110% strøkent i closet'en. Kunne derfor tenkt meg noe stoff eller lignende som kan henge foran åpningen slik at man bare kan gå rett gjennom...

Er det noen som har forslag/bilder av slik løsning?
 
En snygg skjutdörr med spegel på kanske?
 
Eller ett draperi. Lätt att byta om man tröttnar på färgen/stilen. Hjälper oxå till att dämpa ljudet.
 
Vi har satt en skjutdörr som vi tapetserat med samma tapet som väggen. Blev väldigt snyggt och stilrent.
 
nadrehedb: Har du bilde?

I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg noe som ikke var dør, da skapdører hos oss har en tendens til å bli stående oppe... En form for draperi som akila never hadde dermed kanskje vært løsningen. Er det noen som har noe bilde på slik løsning?
 
Fick idén om draperi från Ikea och sa att det SKA jag ha i nya sovrummet. Om vi hade haft garderober där... Så det fick bli i hallen istället! Men skulle vi (hrm.. jag!) ändra åsikt går det att sätta in en dörr för vi tog standardmått på öppningen.

Nu syns det lite dåligt på bilden för det mörka tyget men det kanske ger en hint. Med en stång till duschdraperier, är det enkelt att sätta upp den utan att göra hål. Man skruvar upp den mellan väggarna.
 
  • DSCN0057.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Takk for bildet akila! Det så jo ikke dumt ut ;) Jeg beholder døråpningen som den er slik at jeg har mulighet for sette inn dør igjen, men ønsket er som sagt å slippe unna dør. Løsningen med å henge draperiet inne i karmen slik at det blir likt fra begge sider var heller ikke dum ;)

Lurer på om jeg kanskje skal velge å bruke panellengder (vet ikke om det heter det på svensk men...). Kanskje bruke samme stoff som i gardiner ved vinduet...
 
Hej, jag håller också på att göra walk in closet. Jag tänker ha öppna dörrhål på varsin sida om sängen och ha garderoben bakom sängen. Bakom sängen blir det alltså som en smal hall och sen är det skjutdörrar till sjävla garderobshyllorna. På detta sätt behöver du ej dörrar till själva utrymmet men har dörrar för kläderna som skydd för damm etc. I "hallen" har man sen bra belysning och speglar och ev några krokar. Själv tänker jag även lägga kritvit djup heltäckningsmatta där! :p

Lycka till! / Dekoren http://www.dekoren.blogg.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.