Peter2400 Peter2400 skrev:
På den här bilden, där trallen är blöt, är de tre närmaste brädorna behandlat med fönsterfärgen.
Näst längst bort är trädäcksolja och längst in mot berget är det pigmenterad tjära.

Jag gillar när trallen är ljus och fin oavsett årstid och fuktighet.
Därför valde jag fönsterfärgen.
[bild]

Hur har det gått? Hur ser det ut nu efter snart 2 år? :) Jag har försökt hitta ”Nordsjö trägrå 4” kulören, men kan inte hitta den. Undrar om den kan ha utgått… Du råkar inte ha kvar burken och etiketten tro?
 
  • Gilla
Tove84 och 1 till
  • Laddar…
K KristinaZ skrev:
Hur har det gått? Hur ser det ut nu efter snart 2 år? :) Jag har försökt hitta ”Nordsjö trägrå 4” kulören, men kan inte hitta den. Undrar om den kan ha utgått… Du råkar inte ha kvar burken och etiketten tro?
Jag tycker fortfarande det ser bra ut, men färgen slits där man går mest.
Det syns dock endast när trallen är blöt.
Men går säkert bättra på lite.
Etikett på färgburk, Hornbach, Sadolin Cuprinol, grå träfärg, tillverkningsdatum, Göteborg, 2.5 liter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
På den här bilden, där trallen är blöt, är de tre närmaste brädorna behandlat med fönsterfärgen.
Näst längst bort är trädäcksolja och längst in mot berget är det pigmenterad tjära.

Jag gillar när trallen är ljus och fin oavsett årstid och fuktighet.
Därför valde jag fönsterfärgen.
[bild]
Hej. Vad är det för fönsterfärg du använt till trallen ?🤔😊
 
N Nisv skrev:
Hej. Vad är det för fönsterfärg du använt till trallen ?🤔😊
Hej,

Det ser du på bilden i inlägg #32🙂
 
  • Gilla
hus520
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
På den här bilden, där trallen är blöt, är de tre närmaste brädorna behandlat med fönsterfärgen.
Näst längst bort är trädäcksolja och längst in mot berget är det pigmenterad tjära.

Jag gillar när trallen är ljus och fin oavsett årstid och fuktighet.
Därför valde jag fönsterfärgen.
[bild]
Q Adde byggahus skrev:
Ser bra ut. Jag gillar också ljusgrått och laserat så att träets struktur syns tydligt.
Peter2400 Peter2400 skrev:
Hej,

Det ser du på bilden i inlägg #32🙂
Såg det sen🙈😆
Skrev dock frågan på inlägg #24😊 och den låg sen på inlägg #32🤔 Tack ändå för snabb återkoppling🌞 Jättesnygg färg!👍👋
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.