Vad kostar det exl rot att få ett innertak på 45kvm att rullspacklas och målas?(grunden är nylagda gipsplattor o rummet är helt kvadratiskt med 2,5 bjälkar i taket.)
 
M Malinelisabeth skrev:
Vad kostar det exl rot att få ett innertak på 45kvm att rullspacklas och målas?(grunden är nylagda gipsplattor o rummet är helt kvadratiskt med 2,5 bjälkar i taket.)
Vet inte vad rullspackel kostar men vad ska spacklas? Är det hål eller skarvorna mellan gipsskivorna? Generellt så har jag aldrig lyckats måla ett tak och fått det bra men då är jag en (amatör). Jag har alltid satt huntonit symfoni i mina tak vid renovering
 
P Putte 9497 skrev:
Vet inte vad rullspackel kostar men vad ska spacklas? Är det hål eller skarvorna mellan gipsskivorna? Generellt så har jag aldrig lyckats måla ett tak och fått det bra men då är jag en (amatör). Jag har alltid satt huntonit symfoni i mina tak vid renovering
rullspackel kostar 300kr för 10 liter för en privatperson. Hela taket ska spacklas för att sedan slipas o målas.
 
M Malinelisabeth skrev:
rullspackel kostar 300kr för 10 liter för en privatperson. Hela taket ska spacklas för att sedan slipas o målas.
Problemet med rullspackel är att det blir ju spackel överallt, även där man inte vill ha det. Av 10 liter kanske 7 liter hamnar där det ska. Slipningen tar ju ett tag och det kanske inte räcker att spackla och slipa en gång. Men jag vet inte vad det skulle kosta, alla ytor måste täckas. Sedan beror det lite på var i landet det ska göras. De duktiga jobbar i regel på större målerifirmor som kanske inte är så sugna på mindre jobb.
 
Claes Sörmland
Problemet är väl här att det är ett mindre jobb som kräver minst två platsbesök, ett för spacklingen och ett för slipning och målning. Så jag gissar på 25 000 kr eftersom målare är billiga hantverkare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.