Är det någon som vet hus man lagar en mjölkskummare, som har fått (lite) vatten i sig? Inte mycket alls. Den var till Biltema och de kunde se att så var fallet. Det är nog bara att byta en lite del - men vilken?
 
J JohanSwed skrev:
Är det någon som vet hus man lagar en mjölkskummare, som har fått (lite) vatten i sig? Inte mycket alls. Den var till Biltema och de kunde se att så var fallet. Det är nog bara att byta en lite del - men vilken?
Antagligen har du fått ngn korrosion på batterikontakterna eller i knappen, så det kanske går att plocka isär och rengöra ?
Eller så har elmotorn fått vatten i sig och korroderat (eller så är det ngt som satt igen där vispebn kopplas in) - det är ofta mycket svaga motorer så det räcker med väldigt lite för att den inte skall snurra. I vår >10 år gamla har jag fått rengöra och "böja" till vispen lite så den snurrar igen...

Kan du skruva upp den och fixa till det med lite elrengöring är det kanske värt det, annars är det nog billigare att köpa en ny

Svart handhållen stavmixer, vertikal, med en smal mixerfot och en sladd längst ner. Modern köksapparat.
 
Tveksamt om någon för nå reservdelslager till dylika så man kan köpa lösa delar och laga.........
 
A
LAGA???
detta är per definition varken en vitvara eller reparabel
slit och släng
kineserna skrattar hela vägen till banken

startavgift för att reparera en vitvara är ca 2000.- är det värt det??
 
J JohanSwed skrev:
Det är nog bara att byta en lite del - men vilken?
Mjölkskummaren är en rätt liten del...

OM du kan få isär den, så är det tänkbart att du kan får bort någon korrosion. Men även den minsta tänkbara utbytbara delen i en sådan apparat kommer att kosta mycket mer än en ny skummare.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
A
B Bassrunner skrev:
Kanske det är en sån här typ av mjölkskummare [länk]
Men jag tror inte det är värt att laga i alla fall om man inte kan fixa det lite smidigt hemma utan att försöka få tag på reservdelar.
Med tanke på det växande sopberget med grejer från PRC är det dax att även reparera dessa, oavsett vad det kostar! miljö arbetet får kosta hur mycket som helst för soyalatte drickare
 
J JohanSwed skrev:
Den är den här: [länk].
Jag tänkte om jag kunde själv byta/rengöra något?! Vill inte bara kassera den.
Normalt sett kan man inte serva sådana.
Men hittar du en "ingång" så kan du ju alltid prova...
 
Jag såg mer framför mig en visp.

Hur död är den? Stendöd, lyser ngn indikatorlampa? Fungerar något?

Hur gick det till när den pajade? Kördes den medan det var vatten i den?

Hittar du något sätt att öppna den, så är det fullt möjligt att det kan
 
A
gör det enkelt, kör över den med bilen!
 
A
Man kan ju knappast vara fattig om man köper en mjölkskummare!

och är man inte fattig så är summan för en ny med garanti försumbar , felräkningspengar, en kroglunch mindre osv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.