• Gilla
  • Älska
rca1959 och 7 till
  • Laddar…
Snyggt jobbat!
Bra instruktion.
 
V vankel skrev:
Hej,

Jag har skrivit ihop en guide kring hur man kan ansluta sitt FTX-aggregat från FläktWoods till Home Assistant. Artikeln finns här: [länk]

Nästa steg blir nog att byta ut styrenheten till vår LK golvvärme så att den också går att ansluta med modbus.
Har använt samma Modbus gateway för att kommunicera med ett Österberg Heru 130, Bara adresserna som skiljer på registerna.
Mycket bra instruktioner synd jag inte hittade dem när jag höll på. Det som var problemet för mig var att få till formatet i HA configurationen, finns flera versioner av Modbus och jag råkade få tag på något gammalt exempel.
 
  • Gilla
vankel
  • Laddar…
Tack för superbra guide, drog kabel och fick upp värden i HA.

Har ett likadant aggregat (rdaf midi) som dig men får inte några värden på luftfuktigheten, har du koll på om det är tillägg för att få det? Vet att CO2 är ett tillägg ex.
 
  • Gilla
vankel
  • Laddar…
K kuse skrev:
Tack för superbra guide, drog kabel och fick upp värden i HA.

Har ett likadant aggregat (rdaf midi) som dig men får inte några värden på luftfuktigheten, har du koll på om det är tillägg för att få det? Vet att CO2 är ett tillägg ex.
Jag vet faktiskt inte. Aggregatet satt i huset när jag flyttade in. Men kolla med deras support, de har varit mycket hjälpsamma.
 
Japp ska göra det, ska även höra efter en mer up2date modbus doc. Jag kan läsa ut mer data än som finns dokumenterat, hade varit kul å se vad det är.
 
K kuse skrev:
Japp ska göra det, ska även höra efter en mer up2date modbus doc. Jag kan läsa ut mer data än som finns dokumenterat, hade varit kul å se vad det är.
Åfan. Rapportera gärna här om du får till det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.