TLDR; har du en CHINT DTSU 666 som smartmätare för din Sungrow? Kan du fotografera skärmen på mätaren så att jag kan se vilka kommunikationsinställningar som Sungrow vill ha?

Det är dessa fält jag behöver:
Tabell över mätvärden från en energimätare, inkluderar spänning, ström, effekt och frekvens med instruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min mätare kom inte från Sungrow* så den har inte rätt inställningar out of the box, och Sungrows dokumentation berättar inte vilka settings de vill ha för RS485.

* Installatören hängde up Growatt först, som senare byttes ut. De valde att återanvända mätaren men missade att justera inställningarna på den.
 
Hittade en annan stackare i samma sits. Han verkar ha upptäckt att adressen på Sungrows mätare är ställd till 254 från fabrik, men man kan bara nå 247 själv.

Kan någon bekräfta genom att fotografera vilken adress deras mätare kör på?
 
M_elberg tog lite foton på sin mätare, vilket bekräftade att 254 tycks vara den magiska adressen som Sungrow ställer in från fabrik.

Jag kan inte ställa adressen högre än 247 på min så... jag får väl hoppas att installatören kan få hit en elektriker att byta mätaren till den Sungrow skickade med.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.