Hej.
Som ni ser på bilden, så har vi en dörr på framsidan ( där har det tidigare varit en L format trappgång som vi har rivit bort nu under renoveringen.

Vi tänkte bygga till det igen, men snyggare.
Min fru vill att det skall byggas i betong / tegel med glas som tak medan jag tycker det är billigare, snabbare med trä och plexiglas.

Vi kanske bygger till en liten förråd på undersidan av denna i framtiden, men ej säkert än.

Vad tycker ni är bäst? betong och glastak eller trä/virke med plexiglas tak?

Tanken är att det ska se ut som bild #2.
3D-rendering av ett hus vid natt, med upplyst trädgård, bil och uteplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


bild #2
Ett nattrenderat grafiskt hus, uppfart, bil, utomhusljus och en växthusveranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Digital illustration, night-time, modern house facade, brick wall, large windows, external staircase, stylized lighting, architectural visualization.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Depends on the structure of the building. For a brick building, both technologies are acceptable, but for a wooden building, I would avoid a concrete staircase (possibility of various subsidence of the building)

And I'm sorry to be honest, but these stairs are... ugly? I know, I know... there is no disputing about tastes.
 
Håller med. Trappan verkar klumpig. Jag skulle nog föredra en stålkonstruktion med plansteg av stål/ek.
Tänkte ni ta övre våning som separat lägenhet?
 
S sturnus skrev:
Depends on the structure of the building. For a brick building, both technologies are acceptable, but for a wooden building, I would avoid a concrete staircase (possibility of various subsidence of the building)

And I'm sorry to be honest, but these stairs are... ugly? I know, I know... there is no disputing about tastes.
hi. Yea I know its ugly :D that was the only stairs I could find in the list that wouldnt mess up the house polys. there are others that can be tweaked but I dont have time. the stairs will look like something like this
recent-work-square-one-building-llc-img~50b118cd089cb901_9-2367-1-a1f1a2f.jpg
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Håller med. Trappan verkar klumpig. Jag skulle nog föredra en stålkonstruktion med plansteg av stål/ek.
Tänkte ni ta övre våning som separat lägenhet?
Hej.

Tanken är att det ska se ut så här typ. hittade tyvärr ingen liknande i programmet.

Ja, Det finns två ingång till övre våningen, en på fram och en på baksida, och två till bottenvåningen. En på framsida och en på sidan.

Vi vill kunna använda framsidan igen. Men helst komma undan så billigt som möjligt så vi kan lägga fokus på andra delar av huset.
referens bild
recent-work-square-one-building-llc-img~50b118cd089cb901_9-2367-1-a1f1a2f.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.