Nissens
Nissens Nissens skrev:
Jag kan rekommendera DeWalt, bra kvalitet rätt igenom, mängder med bra verktyg ovch trädgårdsmaskiner. Jag har spikpistol, lampa, cirkelsåg, multiverktyg, Gersåg, skruvdragare, häcksax och trimmer. Allt går på samma batterier. Fungerar fantastiskt bra! :)
Missade att jag har en sticksåg också. :)
 
AJ82 AJ82 skrev:
Jag har gräsklippare, trimmer och lövblås från Ryobi. Allt funkar fint så här långt.
Och häcksax.
 
tensiden tensiden skrev:
Vilken storlek på tomten? Hur trevligt det än kan vara med Husqvarnas BLi-maskiner exempelvis så är det svårt att motivera om det är en modern villatomt på 700m2. Du nämner ju äng och träd exempelvis..
Strax över 6000m².

Vi får väl se över dom kommande åren ifall Ryobi var ett misstag och man skulle valt Stihl/Husqvarna istället. Men jag är iaf än så länge nöjd med motorsågen.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
Acora Acora skrev:
Just det där med batterierna är störigt. Jag har några Rypbi maskiner också och själva 5ah batteriet tar en evighet att ladda jämfört med mina Milwaukeeladdare
vilken laddare har du? Finns en uppsjö olika som laddar olika snabbt. Skulle ha tittat på att köpa en snabbladdare (tex RC18150) om du använder det ofta.
Var en otrolig skillnad mot den lilla laddaren som följde med skruvdragaren
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Jag kör makita på prylar jag använder ofta och einhell på udda saker som jag köper för kortare projekt och saker som jag vet kommer få begränsad användning. Gissar på att jag har typ 80% makita och 20% einhell. Kör samma två system för bygg/renovering och trädgård.

Hade ryobi in mitt första hus och gillade inte maskinerna jag gav bort allt till den som köpte huset.
 
M
Kört lite tralltvätt idag och min Ryobi RY18PCB har fått bekänna färg.
Elektrisk ogräsborttagare mot trästaket, stående på trädäck, gul och grå, Ryobi-märke, soligt, inga personer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag använder 4ah batteri och trots att det går betydligt tyngre än en skruvdragare eller liknande så hinner batteriet på laddning ladda klart innan jag tröttat ut det jag kör med.

Ni som tycker Ryobi laddar långsamt, vad använder ni för maskiner? :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.