Har köpt ny tvättmaskin som aldrig är använd, enligt instruktionsboken ska man starta programmet trumrengöring innan första "tvätten". Problemet är att det går inte starta något program alls. Är det någon som upplevt samma sak och isåfall hur kan jag lösa det?
 
G
Jag antar att maskinen hade transportsäkringar monterade, och att du sedan du fick hem maskinen tagit bort dem.
 
G Gooli skrev:
Jag antar att maskinen hade transportsäkringar monterade, och att du sedan du fick hem maskinen tagit bort dem.
När jag tittar bakom maskinen så uppfattar jag det som att transportsäkringarna är bortmonterade. (Vi har haft en firma som har renoverat badrummet)

bifogar bild hur det ser ut bakom maskinen.
Enligt instruktionsboken så ska täcklock sättas tillbaka. Ser ut som täcklock tycker jag
 
  • Tvättmaskin baksida, anslutningar synliga, vitvaror, installation eller service, hemmiljö, tekniska detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktioner i gråskala för demontering av transportsäkringar med skruvar och hylsor samt installation av täcklock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser att rörmokaren inte har använt medföljande slang utan monterat en flätad variant, kan det påverka?
 
G
Snurrar trumman när du vrider den med handen?
 
G Gooli skrev:
Snurrar trumman när du vrider den med handen?
Ja, trumman snurrar fritt.
 
Jag hade liknande problem med min nya Miele.
Jag gjorde maskinen strömlös och återinkopplade sedan. Då gick det att starta.
 
J Jochi skrev:
Jag hade liknande problem med min nya Miele.
Jag gjorde maskinen strömlös och återinkopplade sedan. Då gick det att starta.
Jag drog ur kontakten i ca 1 minut, det fungerade inte. Drog nu ur kontakten igen och låter den stå urkopplad längre. Uppdaterar senare om det skulle lösa problemet. Tack för alla svar!
 
Det hjälper inte att vänta länge.
Har du stängt luckan riktigt?
Försök öppna den och stäng den igen
Välj annat tvättprogram och försök starta igen.
 
Åkte in till Mediamarkt och pratade med en säljare, passade på att visa filmen som laddades upp här, dom menade på att så skulle det absolut inte vara. Man kunde testa dra ur kontakten men fungerar det inte skulle vi komma in med maskinen.


Kopplade in kontakten igen nu och det är samma sak, ingen respons. Start/paus knappen reagerar inte på något av de andra programmen heller. Jag testade att stänga luckan ordentligt och det gör dessvärre ingen skillnad.

Jag får nog kontakta återförsäljaren och reklamera denna, verkar vara ett dåligt exemplar.
 
  • Ledsen
Nalleman64
  • Laddar…
N
J Jpe1234 skrev:
Ser att rörmokaren inte har använt medföljande slang utan monterat en flätad variant, kan det påverka?
Slangen rörmokaren monterat är en armerad slang (bättre hållbarhet) och skall absolut inte påverka.
 
verkar som att lucklåset inte aktiveras vilket är ett kriterium för start. Om det beror på själva låset eller touchpanelen svårt att säga. Det ska troligtvis lysa fast och inte blinka som det gör flr dig.
 
  • Gilla
Jpe1234
  • Laddar…
A
Läge att kontakte supporten / garranti
 
Har du öppnat kranen så maskinen får vatten?
 
budde2 budde2 skrev:
verkar som att lucklåset inte aktiveras vilket är ett kriterium för start. Om det beror på själva låset eller touchpanelen svårt att säga. Det ska troligtvis lysa fast och inte blinka som det gör flr dig.
Jag har regerat på att när jag öppnar luckan så kommer det inte upp någon symbol på display. Tittar man i instruktionsboken står det att symbolen för lucka ska blinka om den inte är stängd.



electroluxaren skrev:
Läge att kontakte supporten / garranti
Jag köpte denna via byggmax online och har ansökt om reklamtion. Väntar på återkoppling nu :/
 
  • Svenskspråkig skärm visar symboler, benämningar, information för felsökning av hushållsapparat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.