M Markarbetaren skrev:
Hur stort hus har du om du förbrukar +50000kWh på värme och varmvatten?
Jo det är lite stort- boyta 350, biyta 170
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Alltså jag blir inte riktigt klok på sca's prisändringar. Brukar kolla lite då och då och priset har legat stabilt på 5000kr/ton. Nu kostar det helt plötsligt 3800kr/ton :thinking:
Känns inte helt förtroendeingivande då priserna kan ändras så mycket och så snabbt....
 
dof dof skrev:
Alltså jag blir inte riktigt klok på sca's prisändringar. Brukar kolla lite då och då och priset har legat stabilt på 5000kr/ton. Nu kostar det helt plötsligt 3800kr/ton :thinking:
Känns inte helt förtroendeingivande då priserna kan ändras så mycket och så snabbt....
Efterfrågan har minskat och leverantörerna har mycket på lager. Då sjunker priserna
 
Beställde i går från scandbio o fick ett pris på 5000 kr/tonnet via bulk
 
Såg att scandbio skall byta till 6 mm bulk till sommaren.
 
Vi har bara fått 6 mm via bulk sedan började beställa från Scandbio. Detta är dock bra, då pannan är dimensionerad för 6 mm.
 
Någon som vet om och i så fall vilka justeringar som behövs för att elda 6 mm istället för 8?
 
tttomten tttomten skrev:
Någon som vet om och i så fall vilka justeringar som behövs för att elda 6 mm istället för 8?
Det skiljer sig mellan olika brännare.
Ofta får man ju justera ner bränsletillförseln.
Har du inte kört det innan, så får du testa dig fram.
 
Bequem 20.
Aha ok, ner alltså, tack.
 
Beställt 5 ton scandbio 6 mm via bulk, snart tomt i förrådet.
 
trähandtag trähandtag skrev:
Beställt 5 ton scandbio 6 mm via bulk, snart tomt i förrådet.
Vad är priset nu? Har det sjunkit ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad är priset nu? Har det sjunkit ?
tror inte det! Frågade inte, men de har fortfarande kvar ett bränsletillägg, vilket de var noga att påpeka.
Vi borde betala 5100 kr per ton, om jag tolkar hemsidan.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.