Hej på er, tänkte höra med experterna vad ni anser om nedan?

Vi har helrenoverat vårt badrum, haft lite allmänna problem med slarvig finish, men som i de flesta fall åtgärdats enligt önskemål.

Vi önskade runda svarta strömbrytare (med dimmer) i enlighet med resten av huset.

Först med resultat att kåpan inte täckte hålet i kaklet till fullo, samt med en mindre spricka i kaklet (i nederkant).

Vi fick då till oss att detta skulle lösas med mjukfog. Är det en rimlig lösning på problemet? Vi tyckte att det lät som en ”billig och snabb” lösning för hantverkaren. Är det standard att lösa det så?

Nu har de istället bytt strömbrytare (utan vårt godkännande) till en antracitgrå fyrkantig som vi utseendemässigt inte är så pepp på. Dummern fortf inte på plats. Sprickan i kaklet under är inte heller åtgärdad utan bara dold. Skall man acceptera detta?
 
  • Knappar på elektronisk enhet på grönt kaklat ytbord, närbild, otydlig kontext.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart ljusströmbrytare på grön kakelvägg. Två knappar, en upp och en ned.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Toalettspolningsknappar på kakelvägg, en knapp tryckt, modern sanitetsarmatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ju tråkigt om det inte blir som man tänkt sig men man kan å andra sidan inte gå omkring med förstoringsglas hela tiden heller. Jag är ganska säker på att man kan trolla bort det där med lite fog och kanske nån färgdroppe. Sen att det i grund och botten är ett mätfel och lite slarv är ju som det är. Gjort är gjort men kraven man har blir ibland lite orimliga. Brukar man rummet sen så är det ju inte otroligt att det blir mer skador ändå som man bara har sig själv att skylla på.
Personligen så tycker jag att de där "äldre" strömbrytarna såg ganska muppiga ut i ett badrum så jag skulle nog nöja mig med de avvikande nyare just där. Bor man in sig sen så är det inte en kotte som kommer att tänka på det där..........
 
J
Hornbach hr massor av tapetskydd i olika kulörer för renova. vet inte om det blir snyggt.
Tråkigt att de misslyckades totalt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.