ag försöker ändra färgerna på tidsmarkörerna i tabellen men vet inte hur makrot bakom jobbar, så jag lyckas bara byta färg/mönster på symbolerna utan att det slår igenom i själva perioderna i schemat. Någon som vet om det går alls, eller om man behöver byta hela temat eller liknande?

Gantt-diagram med tidslinje, visar planerad längd och faktisk start, markör pekar på period med rutnätstruktur.
 
Behöver nog se makrokoden för att kunna svara
 
F frankie365 skrev:
Behöver nog se makrokoden för att kunna svara
- Det är alltså Office´s egna Gantt-projektplanerare det handlar om. Finns som Excel-mall.
 
Jaha!

Då är det inga makron. Det går vi den villkorsstyrda formateringen. Markera området och klicka hantera regler så ser du färguppsättningen.
 
F frankie365 skrev:
Jaha!

Då är det inga makron. Det går vi den villkorsstyrda formateringen. Markera området och klicka hantera regler så ser du färguppsättningen.
- Tackar för tipset : )
Dock - så visar regeln orange färg, medan den markerade cellen (se min bild i trådstarten) är randigt ljuslila??

Skärmdump av formatregler i ett kalkylprogram, inställning för färgskalabaserad villkorsstyrd formatering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tror du markerar fel celler då. Du bör få upp dessa regler

Skärmdump av dialogrutan för villkorsstyrd formatering i ett kalkylprogram, med regler och formatlistor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alternativt att du råkar trycka "ny regel" istället för "hantera regel"
 
När jag markerar cellen "Faktisk start" som är lilarandig, och väljer "Villkorsstyrd formatering" -> "Hantera regler", får jag upp den här bilden/dialogrutan:

Skärmdump av dialogrutan för regelhanteraren för villkorsstyrd formatering i ett program.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alternativet "Redigera regel..."är - som du kan se - släckt och alltså inte valbart.
 
Alternativt att din fil endast uppdaterar vid uppmaning och du då behöver trycka f9 för att få den att uppdatera.
 
Inte den cellen du ska ändra utan fältet som sträcker sig från H5:BO30
 
För enkelhets skull kan du markera allt (ctrl+A) och sen gå in på hanteras regler så ser du alla regler i dokumentet.
 
Ah, jag markerade inte själva datastapeln utan ettiketten över.

Nu kunde jag ändra staplarnas färg - tackar o bugar för hjälpen : )
 
  • Gilla
Beskow93
  • Laddar…
K
K Kalmarkille skrev:
När jag markerar cellen "Faktisk start" som är lilarandig, och väljer "Villkorsstyrd formatering" -> "Hantera regler", får jag upp den här bilden/dialogrutan:

[bild]

Alternativet "Redigera regel..."är - som du kan se - släckt och alltså inte valbart.
Om du ändrar till att visa alla formateringsregler överst så slipper du hålla på och markera enskilda celler osv
 
  • Gilla
frankie365
  • Laddar…
Byggahus-panelen levererar i vanlig ordning (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.