Hej!

Har en vägg i garaget som fungerar lite som en avskiljare till verkstadsdelen i garaget. Skulle vilja ta bort den väggen då jag vill ha en mer öppen planlösning i garaget, mer svängrum.

Slog upp den lite för att se efter hur det såg ut i väggen. Kan inte riktigt se ifall det skulle ha någon bärande funktion, väggen är inte i mitten av garaget utan mer åt verkstadshållet, så det får mig att tänka att det borde inte varit någon bärande tanke bakom den då, men är osäker.
Här kommer lite bilder hoppas någon kan svara på om jag kan ta bort den eller inte.

Tack på förhand!
 
  • Förstörd vägg med avskalat lager och isolering som syns igenom. Renoveringsbehov är uppenbart.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat tak med isolering synlig bakom trasigt gipsskikt och gulmålad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oorganiserat förråd med skador på vägg, juldekorationer, hyllor och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verkstad inuti, hyllor med verktyg och hushållsprodukter, oorganiserad, väggar behöver målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur ser takstolarna ut?
 
  • Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
Med tanke på garageporten man ser i ena bilden så inbillar jag mig att väggen går parallellt med takstolarna och den då inte är bärande.
 
Här har ni lite ritningar på garaget.
 
  • Arkitektritning av byggnadselement i pärm, tekniska mått och annoteringar, ingenjörskonst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Teknisk ritning av en byggnadsplan med måttangivelser och detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Browex skrev:
Här har ni lite ritningar på garaget.
Du har ingen sektionsritning?
 
Det var dessa ritningar jag hade hoppas någon hjälper.
 
  • Ritning av en våning med garage, förråd, och två sovrum markerade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det någonting byggt ovanpå garaget? Eller är det endast ett platt tak som sluttar mot höger (sett från garageporten)?
 
Nej det finns inget på garaget. Småsten som dränering eller varför man hade det , är det ända.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.