Jag har köpt ny Markvibrator - 11000 N werkraft , det går ej att starta maskin , jag har provat att bytta tändstift till nytt men det hjälper inte .

Vad ska gör nu ?
 
O okaenrique skrev:
Jag har köpt ny Markvibrator - 11000 N werkraft , det går ej att starta maskin , jag har provat att bytta tändstift till nytt men det hjälper inte .

Vad ska gör nu ?
Får du gnista?Tänkte så det inte sitter en brytare on/off på den.Undrar om inte jag har en likadan maskin.
 
V växelventil skrev:
Får du gnista?Tänkte så det inte sitter en brytare on/off på den.
jag är inte 100 på att får gnista, jag har provat hela dagen. Den startar 3 sec om lämnar maskin långtid
 
O okaenrique skrev:
jag är inte 100 på att får gnista, jag har provat hela dagen. Den startar 3 sec om lämnar maskin långtid
Du drar upp spaken när den vill gå i 3 sekunder.Spaken som sitter till vänster på handtaget.
 
V växelventil skrev:
Du drar upp spaken när den vill gå i 3 sekunder.Spaken som sitter till vänster på handtaget.
du menar GASERGLAGE ?
 
O okaenrique skrev:
du menar GASERGLAGE ?
Japp borde väl vara lika som min och den köpte jag förra sommaren.Har för mig att bensinkranen,chocken och den röda spaken on/off och gasa.
 
V växelventil skrev:
Japp borde väl vara lika som min och den köpte jag förra sommaren.Har för mig att bensinkranen,chocken och den röda spaken on/off och gasa.
Här är min
 
O okaenrique skrev:
Här är min
[media]
Japp min är röd men annars likadan.Du har ingen brytare?
 
V växelventil skrev:
Japp min är röd men annars likadan.Du har ingen brytare?
Du tänkte på bränsleventilen ? jag gjorde exact som han gjorde på videon men den startar inte
 
O okaenrique skrev:
Du tänkte på bränsleventilen ? jag gjorde exact som han gjorde på videon men den startar inte
Okej verkar knepigt men gjorde nog likadant som på videon och var inga problem. Men bästa är nog kolla om du får gnista.
 
JanneJanne123
Har du kollat att det finns olja i maskinen? Jag har inte exakt samma modell, men min markvibrator av liknande modell har elektronisk avkänning av oljenivån och startar inte om denna är för låg.
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
Är den ny är det ju konstigt, men en gammal maskin kan bete sig så om det är skräp i bränslefiltret.

Har du fyllt på med ny bensin?
Bensin blir gammal rätt fort och fungerar då dåligt.

Kontrollera även luftfilter så att det sitter rätt.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Har du kollat att det finns olja i maskinen? Jag har inte exakt samma modell, men min markvibrator av liknande modell har elektronisk avkänning av oljenivån och startar inte om denna är för låg.
ska testa imorgon lägga till mer olja
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
Prova det, jag hade precis samma problem när min var ny och jag höll på att bli galen. Visade sig att jag hade varit lite snål när jag fyllde på oljan.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Prova det, jag hade precis samma problem när min var ny och jag höll på att bli galen. Visade sig att jag hade varit lite snål när jag fyllde på oljan.
Vad kör du för olja ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.