lunnabo lunnabo skrev:
Du gillar inte snabb action, eller hur?

Den rättsliga vägen kommer att ta lång tid eller mer än lång tid.
Sticker ut hakan och påstår att det inte kommer något avgörande från någon tingsrätt från på sida jul detta år.

Just detta fall så är tvisten dubbel då de inte heller accepterar grupptalan. Tror att Brf Sjöbris kommer få rätt där och att det inte blir någon grupptalan.

Så innan något fall avgjorts i HD så har 2025 avslutats. Min Killgissning!
Finns ingen orsak till att vara oprovocerat otrevlig, jag har inget deltagande på vare sig sida.
 
AndersRenovering2023 AndersRenovering2023 skrev:
Finns ingen orsak till att vara oprovocerat otrevlig, jag har inget deltagande på vare sig sida.
Kan Du precisera exakt vad som var otrevligt?
Går igenom varje stavelse och morfem men hittar inget själv...
 
AndersRenovering2023 AndersRenovering2023 skrev:
Intressant! Om jag förstår korrekt så är det flera liknande mål i diverse tingsrätter utmed landet. Spännande att följa.
Du hade ju totalt missat att det inte pågår någon grupptalan men ändå startar en tråd om det så svårt att bedöma värdet av vad du "förstår korrekt".

Ett gott råd är att gå till källan om man ska ha korrekt information.
Att som du gör tolka en artikel och sedan komma med felaktiga påstående leder inte vetande framåt.
 
lunnabo lunnabo skrev:
Du hade ju totalt missat att det inte pågår någon grupptalan men ändå startar en tråd om det så svårt att bedöma värdet av vad du "förstår korrekt".

Ett gott råd är att gå till källan om man ska ha korrekt information.
Att som du gör tolka en artikel och sedan komma med felaktiga påstående leder inte vetande framåt.
Letar du fortfarande med ljus och lykta i vilka sammanhang du uppfattas oprovocerat otrevlig?
 
  • Gilla
Fiddeki
  • Laddar…
Det är väl en grupptalan, även om motparten inte vill att det ska vara det. Som jag ser det är det en grupptalan tills motparten får rätt om att det inte ska vara det.
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är väl en grupptalan, även om motparten inte vill att det ska vara det. Som jag ser det är det en grupptalan tills motparten får rätt om att det inte ska vara det.
Exakt. Jättekonstigt att anmärka på mitt inlägg här. Majoriteten av läsarna i denna tråden, och i nyhetsartikeln jag länkade till, förstår att andemeningen är att en stor grupp "köpare" av nyproduktion nu kommer få sin sak prövad i rätten. Däri nyhetsvärdet. Att raljera, i inlägg efter inlägg, om det redan är en juridisk grupptalan eller ej - känns bara som en personlig vendetta.
 
  • Gilla
Fiddeki och 2 till
  • Laddar…
AndersRenovering2023 AndersRenovering2023 skrev:
Intressant! Om jag förstår korrekt så är det flera liknande mål i diverse tingsrätter utmed landet. Spännande att följa.
lunnabo lunnabo skrev:
Du gillar inte snabb action, eller hur?
Jag tolkar detta som att du skriver att det ska bli spännande och sen kommenterar Lunnabo med en bedömning att det lär ta ett år eller två. Inte särskilt snabb action alltså... En lustig kommentar alltså. Spänning som pågår i ett par år är kanske inte så att man sitter på helspänn med popcorn i högsta hugg.

Ser absolut inget otrevligt i kommentaren, snarare ett litet lustigt skämt.
 
  • Gilla
lunnabo
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Jag tolkar detta som att du skriver att det ska bli spännande och sen kommenterar Lunnabo med en bedömning att det lär ta ett år eller två. Inte särskilt snabb action alltså... En lustig kommentar alltså. Spänning som pågår i ett par år är kanske inte så att man sitter på helspänn med popcorn i högsta hugg.

Ser absolut inget otrevligt i kommentaren, snarare ett litet lustigt skämt.
Hur tycker du hans tonläge var i de andra svaren, då? Vidare, han har gått in i mina andra trådar och uppträtt dryg och mästrande. Mycket tydligt att detta blev ett personligt vendetta för honom. Trist för alla inblandade.
 
  • Gilla
Fiddeki
  • Laddar…
AndersRenovering2023 AndersRenovering2023 skrev:
Exakt. Jättekonstigt att anmärka på mitt inlägg här. Majoriteten av läsarna i denna tråden, och i nyhetsartikeln jag länkade till, förstår att andemeningen är att en stor grupp "köpare" av nyproduktion nu kommer få sin sak prövad i rätten. Däri nyhetsvärdet. Att raljera, i inlägg efter inlägg, om det redan är en juridisk grupptalan eller ej - känns bara som en personlig vendetta.
Du verkar vara helt rudis.
Du verkar verkligen helt faktaresistent.
Det pågår ingen grupptalan.

Att du väljer att sprida desinformation om "stor grupp "köpare" av nyproduktion nu kommer att få sin sak prövad i rätten." kanske får effekten att en stor majoritet av läsarna i tråden tror att det pågår en grupptalan men gör inte ditt falska påstående mer sant för det.
Hur du väljer att uppfatta fakta är din ensak.
Vill du uppleva det som en vendetta att "utsättas" för fakta så inget problem för mig.
 
D Daniel 109 skrev:
Det är väl en grupptalan, även om motparten inte vill att det ska vara det. Som jag ser det är det en grupptalan tills motparten får rätt om att det inte ska vara det.
Vill Du ha fakta istället för ditt eget tyckande?
Domstolen ser det inte som en grupptalan.
 
AndersRenovering2023 AndersRenovering2023 skrev:
Letar du fortfarande med ljus och lykta i vilka sammanhang du uppfattas oprovocerat otrevlig?
Ja berätta vad som är "oprovocerat otrevligt"!
Du fick gott råd.
 
lunnabo lunnabo skrev:
Nej, det pågår inte någon grupptalan.
Motparten Brf Sjöbrisen har avvisat grupptalan och nästa steg är att domstol ska avgöra OM det ska bli en grupptalan.
Det pågår inte någon grupprättegång än, däremot har det väl väckts en grupptalan?
 
  • Gilla
  • Haha
AndersRenovering2023 och 1 till
  • Laddar…
AndersRenovering2023 AndersRenovering2023 skrev:
Hur tycker du hans tonläge var i de andra svaren, då? Vidare, han har gått in i mina andra trådar och uppträtt dryg och mästrande. Mycket tydligt att detta blev ett personligt vendetta för honom. Trist för alla inblandade.
Före du påstod att han var "oprovocerat otrevlig" ser jag inget otrevligt? Efter ditt påstående ja, men då är det ju inte oprovocerat längre ;-)

Och hur han kommenterat i andra trådar är inte heller särskilt relevant här men det är förstås svårare för dig att hålla isär (som förstås läser dina trådar) och oss andra som troligen inte har en aning om det. Enklare att försöka hålla isär trådar, jag kan ha väldigt upphettade diskussioner med någon i en tråd medans vi håller 100% med varandra i nästa.

(Sen är förstås vissa skribenter här uppenbart konfliktsökande och allmänt dryga men då är det ju enklare försökta hålla interaktionen med dessa kort :) )
 
  • Gilla
lunnabo
  • Laddar…
AndersRenovering2023 AndersRenovering2023 skrev:
Letar du fortfarande med ljus och lykta i vilka sammanhang du uppfattas oprovocerat otrevlig?
Du har inte så himla bra koll på vad "oprovocerat" innebär!
Så ja, jag letar fortfarande men har ännu inte funnit något.
 
lunnabo lunnabo skrev:
Domstolen ser det inte som en grupptalan.
Vad grundar du det på?

Sveriges domstolar får nu avgöra om höjningen är väsentlig då köparna i en grupptalan har begärt att förhandsavtalen ska hävas.
https://www.di.se/nyheter/hojda-avgifter-oroar-kopare-av-nyproduktion/
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/bgm2QA/hojda-avgifter-oroar-kopare-av-nyproduktion

Här påstår en lunnabo att det pågår en grupptalan..

https://rikatillsammans.se/forum/t/...:text=Angående Rättsfall så,avvisar den delen.
 
  • Gilla
AndersRenovering2023
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.