Letar vridfösnter till källare, ganska små, 50x60 cm.

Vad är bra pris?

Tips på tillverkare (sthlms-trakten)?
 
25-30 procent på listpris tycker jag är ett bra pris.
 
? :surprised:
 
Vad är oklart?

Jag har tidigare köpt Trarydfönster. Ett vitmålat vridfönster 5/6 kostar listpris 2964 kronor. Kan du köpa det med 25-30 procents rabatt har du fått ett bra pris.

Det finns ingen, vad jag vet, som tillverkar fönster i Stockholm. Elite, SP, Traryd etc ligger väl allihop norrut.

Senast handlade jag fönster av www.bygglagret.se för dom råkade ha kampanj. Nyligen hade ByggOle fönsterkampanj så man får hålla ögonen öppna.
 
har inte byggmax väldigt billiga småfönster?
 
Mikael_L
Byggmax har ganska billiga fönster.
Glöm inte att deras fönster är koplade 2 glas, utan energiglas och obehandlade.
Med dom förutsättningarna kan flera andra ta upp striden.
Ett par exempel som jag fått tips via forumet är:
http://www.rm.se/
http://www.korsmyrasnickeri.se/

Ett fönster som kan levereras i flera olika glasalternativ kan bli dubbelt så dyrt med de bästa rutorna i.

Sen vad som är bra pris, tja det är ju svårt att säga, utan att väga in vad du har fått för pengarna.
Ett treglas med isolerruta kan vara ett bra pris om man får det för 3000:-
Samma storlek men 1+1 glas, ej energiglas, ej ytbehandlad för 2000:- är antagligen ett dåligt pris.
(Små fönster, typ 5x6)

Ta inte priserna jag anger som riktpriser, jag höftade faktiskt bara till. Men ville belysa problematiken med att ange en nivå på "bra pris" ;)
 
Hej

Vi har precis beställt 68 fönster till vårt nybygge och letade runt hos olika leverantörer för ett bra pris. Till vår förvåning varierade priserna oerhört när det gällde samma fönstermärke (H-fönster) beroende på vem vi beställde av. Vi fick till exempel ett pris direkt från fabriken som låg 30 000 kr högre än den återförsäljare som vi nu beställde av. Vi fick nog faktiskt mer än 30 procents rabatt från katalogpriset beroende på att företaget är stort och säljer mängder av deras fönster. Alltså har de lyckats förhandla sig till ett mycket bra pris från fabriken. Det lönar sig med andra ord att ringa runt lite även om det gäller ett och samma märke!
 
Bra pris på fönster i Sthlm hör dig för med Fönsterforum ligger i Bromma.
Dom säljer Skaala fönster från Finland. 3 glas eller 2+1 glas u-värde från 1.2.
Mitt råd är att satsa på ett fönster med lite högre U-värde vilket ger ett lägre pris iaf till källare. Sen kan man ju förstå att man får ner priset med högre volymer. 68 fönster är trots allt mycket mer än 1-10 st som en normal villa har.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.