Jag undrar om någon kan rekommendera en stekpanna som fungerar bra på en induktionshäll.

Tefals Jamie Oliver och Hackman är två jag sett nämnas i forumet. Men det kanske finns andra ? Vad gäller prisläge så betalar jag hellre lite extra för något som jag är nöjd med än lite mindre för något som nästan når hela vägen fram.

Tacksam för tips!
 
Mitt tips är att du tar med dig en kylskåpsmagnet när du går runt i husgerådsaffärerna. Fastnar magneten under stekpannan så är den ok för induktionshällen. Gör den inte det - glöm den stekpannan.

Jag har gått igenom mina stekpannor och kastruller på det sättet. Mina två Hackman - en grillpanna och en teflonbelagd - funkar inte för induktion :(
 
En gjutjärnspanna kan jag verkligen rekommendea, den funkar ju utmärkt på en induktionshäll. För enkel uppfräsning så har vi en stekpanna från IKEA, den funkar också bra. Tänka sig. ;)
 
En Risoli-panna och du kommer aldrig att behöva något annat. ...jo, förresten! En Risoli-sauteuse också.
Båda två är teflonbelagd aluminiumgjutgods med stålbotten. Förstklassiga. Gäster som lagar mat i dem reagerar på den mycket jämna värmen.
Kostar runt 900:- stycket och finns hos bl.a. Electrolux Home. Köpte själv båda dessa för några månader och har lagt undan de gamla Sitram Catering.
00103IN_Padella.jpg00104IN_Padella_alta.jpg

http://www.risoli.com/famiglia.php?famiglia=38&lingua=uk#
http://www.risoli.com/
 
D
Har IKEA-stekpannor i 365+ serien. Den är billig, fungerar bra och fick dessutom bland de bästa betygen i något test jag läste (kommer inte ihåg vilket).
 
Biet skrev:
Mitt tips är att du tar med dig en kylskåpsmagnet när du går runt i husgerådsaffärerna. Fastnar magneten under stekpannan så är den ok för induktionshällen. Gör den inte det - glöm den stekpannan.

Så länge du skall köpa nya är väl detta tipset inget vidare, står ju på vartenda panna i butikerna om de passar för induktion eller inte. Jag gjorde dock detsamma när vi fick slänga ut närpå allt vi hade.. :p

Det som vi hade kvar var bla vår Tefal-panna, en stor som fungerar alldeles utmärkt. Kostade runt 300 kr har jag för mig.
Kastruller köpte vi nya Hackman, de fungerar oxå alldeles utmärkt.
Pasta-kastrull köpte vi ICA:s, funkar, oxå, alldeles utmärkt. :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.