Hej! Mitt första inlägg här på forumet så hoppas jag hamnat rätt !

Är såhär att jag undrar lite hur jag ska tänka vad för kv.m klipparen måste ha till min trädgård. Jag bifogar en bild där klippytorna är inramade med rött. Är det endast dessa jag ska räkna eller är det hela tomten inkl hus? Orange prick visar vart laddstationen kommer att vara (under altanen) och vad jag förstått ska detta funka om man lyfter över klipparen till zon2 sedan tillbaka till laddaren. Eventuellt att jag annars provar göra en passage där den kommer runt huset.

Klippare jag kikat på är:
Gardena Sileno Life 800
Worx Landroid M1000- WR143E
STIHL iMow RMI 422

Jättetacksam för svar/tankar/idéer!
Mvh Daniel
 
  • Flygbild över tomt, hus, trädgård och bil, med röd markering runt gränsen och en gul prick.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du ska enbart räkna ytan som ska klippas, alltså ytan som robotklipparen ska köra inom.

Utan en passage så får du bära klipparen till området till höger. Detta område ska anslutas till begränsningskabel och laddstation.
 
  • Gilla
Danjut
  • Laddar…
E etompau skrev:
Du ska enbart räkna ytan som ska klippas, alltså ytan som robotklipparen ska köra inom.

Utan en passage så får du bära klipparen till området till höger. Detta område ska anslutas till begränsningskabel och laddstation.
Ahh okej! Så då drar man gränskabeln i nederkant där så det blir en enda lång slinga?
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Danjut Danjut skrev:
Ahh okej! Så då drar man gränskabeln i nederkant där så det blir en enda lång slinga?
Principbild som visar hur en biyta skapas (yta B).

Illustration av arbetsområden, huvudyta A, biyta B, passage, laddstationer, manuell produktflytt notering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Danjut
  • Laddar…
E etompau skrev:
Principbild som visar hur en biyta skapas (yta B).

[bild]
Ahh precis! Tack ! Nu ska jag bara bestämma mig för en maskin!
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Mitt tips är att välja en som klarar mer än vad du har. Min första var en som hade lite mer klippets än vad tomten var men den fick gå väldigt mycket. Bytte till en som klarar mycket mer än vad tomten är stor och det blev en enorm skillnad. Tänk också på att ta en som har mycket klipptid i förhållande till laddning
 
  • Gilla
Danjut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.