Vi har ett Bosch kylskåp där LED belysningen slocknade igår. Tändes när dörren öppnades som vanligt men slocknade efter några sekunder, nu död. Det finns två lampor i skåpet, båda lade av.

I övrigt fungerar kylen. Undrar om någon har koll på hur besvärligt det är att komma åt elektroniken (jag antar att felet är i drivern).

Modell: KSFF30A
 
A
det är väl en led-hållare i framkant?

vanligt fel

lätt att byta 5sekunder
del 10024284
 
Skall man alltså lossa glaset? Känns som det sitter väldigt fast.
 
Kyldisplay visar 9 grader, "super", alarm-symbol. LED-ljus ligger ovanför varor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sned bild av en ljusstake fastmonterad i ett vitt tak, defokuserad, inomhusbelysning, möjligt rum eller korridor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser lampan ut. Jag har upptäckt att jag hade fel, det finns nog bara en lampa.

På frysskåpet sitter det en annan variant av lampglas som ser mer "losstagbart" ut.
 
  • Gilla
EI30-SaC
  • Laddar…
A
flytta lampan åt vänster så kommer du åt kontakten som sitter på kretskortet
hela hållaren byts som reservdel, faktiskt jättebillig
 
Kanon, skall prova ikväll. Var får man tag på den som reservdel?
 
A
Bosch e-shop
 
Tackar
 
Jag lyckas putta lampan en bit i sidled, distink stopp efter typ 6 -7 mm.

Men sedan sitter lampan ändå fast väldigt hårt, har försökt bända rätt försiktigt. Är det något ytterligare trick som behövs för att få loss den, eller bara mer våld?
 
A
H hempularen skrev:
Jag lyckas putta lampan en bit i sidled, distink stopp efter typ 6 -7 mm.

Men sedan sitter lampan ändå fast väldigt hårt, har försökt bända rätt försiktigt. Är det något ytterligare trick som behövs för att få loss den, eller bara mer våld?
Nä den brukar bara trilla bort liksom
 
Då kanske jag inte lyckats få den tillräckligt långt i sidled.
 
A
H hempularen skrev:
Då kanske jag inte lyckats få den tillräckligt långt i sidled.
Har du fått den nya så ser du hur den sitter.
 
Har inte beställt, ville dels se att jag får bort den först, dels tänkte jag mäta och kontrollera att det verkligten är själva lampan som är trasig. Men kanske borde köpa nu. Tack.
 
A
H hempularen skrev:
Har inte beställt, ville dels se att jag får bort den först, dels tänkte jag mäta och kontrollera att det verkligten är själva lampan som är trasig. Men kanske borde köpa nu. Tack.
det är ingen lampa
det är en ledramp den låter sig svårligen mätas utan spänningsaggregat och lödkolv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.