AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den jag länkade har band 20 också :)
Fan vad lässvag jag är, men köp en LTE + 5G-burk istället. :)
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Fan vad lässvag jag är, men köp en LTE + 5G-burk istället. :)
Gillar inte konsumentgrejer som d-link :D LTE duger nog fint för mig. Stabilitet är viktigare än supersnabbt då jag ska ha det för att arbetra från landet.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Gillar inte konsumentgrejer som d-link :D LTE duger nog fint för mig. Stabilitet är viktigare än supersnabbt då jag ska ha det för att arbetra från landet.
Gillar inte heller konsumentprodukter, det var bara ett exempel. Klart du ska ha 5G! Själv räknar jag med på landet att få dubbla peakraten och halverad latency med 5G. Nu ska jag inte tjata mer. :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Gillar inte heller konsumentprodukter, det var bara ett exempel. Klart du ska ha 5G! Själv räknar jag med på landet att få dubbla peakraten och halverad latency med 5G. Nu ska jag inte tjata mer. :)
Finns inget bra stug.abb med 5G heller
 
Jo, kolla på Telia.
Jämförelse av två 5G bredbandsplaner med olika hastigheter och priser, obegränsad surf, wifi-router ingår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är en halv vinlunch i månaden. Har du inte råd med det? :p
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jo, kolla på Telia.
[bild]
Det är en halv vinlunch i månaden. Har du inte råd med det? :p
Jag har 1 gigabit fiber hemma i stan. Ska ha detta någon vecka per år på landet. Bara för att man är rik är man inte korkad med sina pengar. En anledning man är rik ;)

Edit: sjukt det inte finns fler abb skalade för sommarstugan
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Har du hört med nån av dina operatörer om du kan lägga till Extra användare (som jag har på Telia) till ditt mobilabonnemang? Den extraanvändaren går ju att använda i utrustningen.

Beroende på hur du tecknar den där extra användaren kan du säkert komma ifrån bindningstid.
 
J JBa skrev:
Har du hört med nån av dina operatörer om du kan lägga till Extra användare (som jag har på Telia) till ditt mobilabonnemang? Den extraanvändaren går ju att använda i utrustningen.

Beroende på hur du tecknar den där extra användaren kan du säkert komma ifrån bindningstid.
Kör hallon företag 25 gig i månaden för 149 kronor gjort i några år nu. Men man får varken 5G eller kan klona kortet :p Men ett mobil abb är ju inte värt mer än runt 150 kronor oberende av features
 
Det är väl inte alltid så att den masten som är närmast är bäst att använda?
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Det är väl inte alltid så att den masten som är närmast är bäst att använda?
det är ju ett sannolikt att det är så, men det måste förstås inte vara så….

Edit: normalt är ju nätet gjort så att det är en sektor i från en mast som är tänkt att täcka din position, man försöker överlappa så lite som möjligt eftersom det skapar störningar, men sitter man i utkanten på en sektor så kan ju en annan masts sektor vara bättre….
 
MathiasS MathiasS skrev:
det är ju ett sannolikt att det är så, men det måste förstås inte vara så….

Edit: normalt är ju nätet gjort så att det är en sektor i från en mast som är tänkt att täcka din position, man försöker överlappa så lite som möjligt eftersom det skapar störningar, men sitter man i utkanten på en sektor så kan ju en annan masts sektor vara bättre….
Var inte det är större problem med 3G tekniken, där man blev utkastad till slut när man flyttades melkan två basar?
Hade det problemet i fritidshuset fram tills att 4G dök upp, var en nätplanerare som förklarade det så.
 
Störljud från högtalare när folk ringer försvann väl också med 4G eller om det var redan med 3G :) platsar nästan i tråden om saker vi glömt
 
A AndersS skrev:
Var inte det är större problem med 3G tekniken, där man blev utkastad till slut när man flyttades melkan två basar?
Hade det problemet i fritidshuset fram tills att 4G dök upp, var en nätplanerare som förklarade det så.
vet ej, kan inte radiotekniken på den nivån. Vänta bara till vi har beamforming på plats, då får du en egen ”sektor” att leka i….:)
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Var inte det är större problem med 3G tekniken, där man blev utkastad till slut när man flyttades melkan två basar?
Hade det problemet i fritidshuset fram tills att 4G dök upp, var en nätplanerare som förklarade det så.

Jo dom hade problem med handover i början, sedan löste dom det.
Jobbigt att det bröts när man tex åkte bil.
 
N
A A-Man_08 skrev:
Det är väl inte alltid så att den masten som är närmast är bäst att använda?
Visst är det så!
Masten som står 1,8 km från mig ger max 60 Mbit/s ner och 30 Mbit/s upp.
Den som står 9 km bort ger upp till 280 Mbit/s ner och runt 70 Mbit/s upp. Den sistnämnda har 4G+ vilket den förstnämnda inte har.
Använder dubbla riktantenner skall tilläggas.
Kör med Telias Bredband Plusabonnemang.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.