I förmiddags köpte jag 2st deltaco SH-IPC09 och jag har spenderat timmar idag med att få igång dom. Jag har kollat så att vi har 2,4ghz wifi, gjort reset på enheten, haft den avstängd mellan försöken, testat med och utan ström inkopplad, med och utan minneskort i dom. Jag börjar få panik och det kryper i hela kroppen. När jag köpte dom så valde jag mellan dessa och en annan modell från samma tillverkare. Jag sa i samtalet med säljaren att det borde kvitta vilken man tar för användningen, att det är lika lätt att få igång i deras app
 
Mats-S
1 1949villa skrev:
I förmiddags köpte jag 2st deltaco SH-IPC09 och jag har spenderat timmar idag med att få igång dom. Jag har kollat så att vi har 2,4ghz wifi, gjort reset på enheten, haft den avstängd mellan försöken, testat med och utan ström inkopplad, med och utan minneskort i dom. Jag börjar få panik och det kryper i hela kroppen. När jag köpte dom så valde jag mellan dessa och en annan modell från samma tillverkare. Jag sa i samtalet med säljaren att det borde kvitta vilken man tar för användningen, att det är lika lätt att få igång i deras app
Du behöver nog ge en bättre beskrivning av problemet, "spenderat timmar idag med att få igång dom" duger inte.
Berätta vad som inte fungerar tack :)
Rent spontant känns det som att ditt device som kör appen och övervakningskameran inte kör på samma wifi, om det nu är det som krävs för att man ska ha kontakt, vad vet jag, berätta gärna vad kraven är för att det ska fungera :thinking:

OBS!!!
Kolla även i din router att övervakningskameran har anslutit till ditt nät, du kanske har någon säkerhetsinställning som gör att du måste godkänna alla enheter som ska få en ansluta till nätet och få en IP-adress?

Kollade manualen,
https://sv.manuals.plus/deltaco/sh-ipc09-smart-wifi-camera-manual#ixzz7wRpWTle4
det här är viktigt:

"
Om lysdioden/lamp blinkar inte: Återställ enheten.
Om statusindikatorn blinkar: Bekräfta i appen.
Bekräfta Wi-Fi-nätverket och lösenordet
"
 
Redigerat:
jag var så arg i stunden när jag skrev inlägget att det inte riktigt framgick förstår jag nu.
Jag försöker att para ihop kamerorna med deltaco smart home-appen. Jag har följt anvisningarna och när jag återställer dom så blinkar lampan. Man får upp en QR-kod i appen som kameran ska läsa av men ingenting händer. Kameran ska ge ifrån sig ett ljud när den har sett koden. Jag har försökt detta ett 50-tal gånger med olika förutsättningar utan resultat. Jag fyller i nätverkssamhälle och lösen i appen i samband med detta. Jag har kollat så att nätverket är inställt på 2,4ghz. Jag har googlat efter svar och kollat youtube men utan resultat. Förutsättningar jag har ändra på i jakten på resultat är följande: med och utan strömkabel, laddat fullt, resetknapp intryckt i olika lång tid, från ca 2sek till uppåt 30sek. Försökt att hålla inne startknappen olika länge vid uppstart. Avstånd till QR-kod 2-50cm. Alla olika försök är gjorda både med och utan minneskort i kameran.
 
Inte för att jag vet, men det hindrar inte mig från att kommentera...
I manualen som postas ovan står det inget om någon QR-kod?
 
1 1949villa skrev:
I förmiddags köpte jag 2st deltaco SH-IPC09 och jag har spenderat timmar idag med att få igång dom. Jag har kollat så att vi har 2,4ghz wifi, gjort reset på enheten, haft den avstängd mellan försöken, testat med och utan ström inkopplad, med och utan minneskort i dom. Jag börjar få panik och det kryper i hela kroppen. När jag köpte dom så valde jag mellan dessa och en annan modell från samma tillverkare. Jag sa i samtalet med säljaren att det borde kvitta vilken man tar för användningen, att det är lika lätt att få igång i deras app
Precis samma problem jag. Har en lika dan sedan tidigare som var lätt att installera, men denna funkar inte. Kom du på någon lösning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.