Hej. Köpt ett hus med ett Attefallshus på tomten. Förra ägarna stack som en avlöning och hann inte bygga färdigt Attefallshuset och går ej att få tag på. Det finns en liten köksdel i A.huset och de har lämnat kokplattan omonterad. Försökt luska ut modell och hur det ska kopplas men vågar mig inte på det riktigt. Kan någon hjälpa mig med experthjälp enligt bilderna?
Har hittat var jag ska sätta jorddelen någonstans (i sidan på en utmärkt flärp)
Tack på förhand!
 
  • Person håller en spegel, reflekterar insidan av en stekhäll med elkontakt och ledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två öppna telekommunikationsuttag med flerfärgade kablar i industriell miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två öppna elektriska kopplingsdosor, färgade kablar, tekniskt underhåll, industriell miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller elektriska kablar med gaffelkabelskoterminaler framför en metallkonstruktion. Uttagsbrunnstock och installationsarbete syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt kök, diskbänk, spis, vitvaror, skåp, träarbetsyta, minimalistisk design, timer på bänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det inga anslutningar som typ hör ihop med de två pinnarna som överbryggar de båda? De borde ju rimligen vara "försörjningen" till de båda.
 
Det ska finnas en märkskylt någonstans som anger fabrikat och modell. Det är inte läge att chansa.

Skyddsjorden ska du i alla fall ansluta till plåten. Du nämner att det finns ett flatstift för det märkt med med symbolen för skyddsjord.
Svart symbol på vit bakgrund som representerar elektrisk jordanslutning inom elektronik och elinstallationer.

Fas och neutralledare ska antagligen anslutas till 1a och 3a. Men det måste du kontrollera först. Det är ganska lätt om du har en multimeter. Mät resistansen medan du vrider på vreden tills du förstår vad som är rätt.
 
Stort tack för svaren. Här en märkning jag hittade. Sökt på numret under men hittar inget exakt på just den modellen.
 
  • Metallplatta med text "E:GO" och siffror, gitarrstall, strängändar, delvis skymt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
inte jag heller. Ego är fabrikatet på kokplattan, men det kan även vara fabrikatet på strömbrytaren. Hittar dock ingenting som matchar. Är strömbrytaren helt omärkt?
 
Det verkar vara en Respekta trinett. Finns på Bauhaus.
https://www.bauhaus.se/minikok-100-cm

Tyvärr finns det ingen inkopplingsanvisning för plattorna. Kan det ligga material inne i kylskåpet eller under vasken tro?
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Ja verkar vara en sådan. Får höra av mig till Bauhaus.

Finns tyvärr inga inkopplingsanvisningar. Tack för hjälpen alla.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.