Hej!

Bor utomlands på ett ställe som inte är lika utvecklad som Sverige vad gäller renovering så vänder mig hit för hjälp! Vill köpa en integrerad diskmaskin till mitt kök men vet inte riktigt om det går då mannen som byggde mitt kök lämnade 8 cm avstånd mellan golv och skåp. Benen till skåpen är 8 cm dvs och när jag frågar andra som bygger kök här säger de att det behöver vara 15 cm avstånd för att det skall fungera. Någon som har kunskap om det som kan hjälpa till??
 
Hur höga är underskåpen?
Hur högt upp kommer bänkskivan?

Tex IKEAs underskåp är 80 cm höga, lägsta höjden på deras ben är 8 cm. Detta ger att underkant av bänkskivan blir 88 cm över golvet, det i sin tur ger en arbetshöjd på 92 cm om bänkskivan är 4 cm tjock.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Hur höga är underskåpen?
Hur högt upp kommer bänkskivan?

Tex IKEAs underskåp är 80 cm höga, lägsta höjden på deras ben är 8 cm. Detta ger att underkant av bänkskivan blir 88 cm över golvet, det i sin tur ger en arbetshöjd på 92 cm om bänkskivan är 4 cm tjock.
passar en integrerad diskmaskin där?
 
Jag har inte hört något annat.

https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/produkter/diskmaskin/kopguide-diskmaskin
Skiss av en diskmaskin, måttangivelser, och text om standardstorlek på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skiss av diskmaskin med måttangivelser, text beskriver storlek och installation för XXL-modeller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Teknisk illustration av köksapparat med måttangivelser: bredd, djup, höjd, installationshöjd, sladdlängd, vikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Teknisk ritning av köksmöbel med måttangivelser, front- och toppvy, möjlig diskho och blandare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Demmpa Demmpa skrev:
Jag har inte hört något annat.

[länk]
[bild]
[bild]

[bild]
[bild]
Då undrar jag varför han sa så till mig. Han sa att det måste vara tomt under diskmaskinen om benen är 8 cm alltså ingen sockel under diskmaskinen
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.