Postar mitt inlägg igen i det forum som det kanske egentligen tillhör?? Postade i "inredning" innan. Eller kanske är jag bara desperat efter hjälp :)

Vi är i full gång med att förnya vårat kök.

Köket är ganska litet med skåp, arbetsbänk, kyl & spis på en sida.

Skåpsluckorna och lådorna är vita med rostfria handtag/knoppar. Vitvarorna är vita dom också.

Kaklet valde vi i en mörkgrånyans med något ljusare fog.

Golvet är grått det också, laminatgolv som ska likna klinker/skiffergolv.

Vårat matbord (ommålat) och stolar är svarta.

Nu till problemet. Vi har kört fast totalt vid val av tapet. Först hade vi tänkt en mörk grå där med men insåg att köket då skulle bli alldeles för mörkt. Nu har vi börjat kolla på lite ljusare nyans av grå med lite struktur i sig. Finns ju så mycket att välja på. T.ex tapet som ser ut som väv eller med ränder i sig. Hittat ett par hos Eco som vi gillar. Men nu börjar jag fundera på om det inte hade varit snyggt med något vitt/svart då vi även tänkte ha svart "inredning" på väggen. Kanske någon hylla, tavelram, köksvagn (att ha micron på).

Vi vill inte att det ska se för lamt ut, utan mer modernt och lite tuffare.

Golv och taklisterna ska vara vita.

Vore väldigt tacksam för tips då vi gärna vill bli klara med köket snarast men har så svårt att bestämma oss.
 
Det enklaste ju att bara måla väggarna vita. Färgsättning av rummet sker sedan med hjälp av olika inredningsdetaljer.
 
Hej,

Vet ej om ni har tapetserat än eller ej... I vårat kök har vi satt en fond-vägg med tapeten "black rose" ifrån FERM som blev jättebra ihop med de rostfria "vitvarorna" och de vita skåpsluckorna etc.
Se länk:http://www.ferm-living.com/
Går bl.a att beställa/köpa på: http://www.tapetorama.se/

Ps. Vi blev riktigt nöjda med den tapeten

MVH / Tomas
 
Hej!

Ferm går att beställa hos alla välsorterade tapethandlare.
Kollektionen heter Trine i Sverige.
Bör även kosta en hundring mindre än hos tapetorama :)
 
Vart tog åäö vägen?? Alla som postat kan ju inte sitta i utlandet??/Linda
 
Antingen e det min dator som blivit knäpp, eller så e det nå vajs med forumet.. Ser att det saknas åäö på alla länkar och även under profiler. Är det så för någon fler? Sorry det hörde inte till tråden kanske men det var här jag upptäckte det.:confused:/Linda
 
Haha nu e det fixat var min dator som fått tuppjuck!
Ser det även nu i det jag skrivit tidigare../Linda
 
Tesan,

Jag vet inte om du har tapesterat ännu, men jag skulle ha målat väggarna vita, eller ljust grå, men på den ena väggen skulle jag ha gjort olika storlekar på horisontella ränder, kanske i två olika grå nyanser och en svart rand. Det skulle bli snyggt.

Jag har själv tapetserat med en fräck svartvit fondtapet i vårt kök, som egentligen är för orolig/fräck för oss, men som vi nu gillar jättemycket. Övriga väggar är mycket ljust varmgrå. Om man ändrar sig kan man ju alltid måla över med samma färg över fondtapeten.
kolla gärna in Cole & sons tapeter - de har mycket fräckt tycker jag. De brukar finnas i sortimentet hos välsorterade tapetaffärer. http://www.cole-and-son.com
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.