Hej, har en Stanley högtryckstvätt till Fritidshuset som jag skulle vilja använda med en avloppsrens-slang. Men hittar inga sådana i Stanleys sortiment. Har dock en sådan till min Nilfisk i villan i stan. Någon här som vet om och isf var man kan hitta adapters mellan de olika anslutningstyperna på högtryckstvättar?
 
Här har du några olika märken, Stanley borde ju inte hittat på en egen kan man tycka. Så kan du handla rensslang till de märket ist.

foam_lance_adapterit_4.jpg
 
Sent svar så det kanske löst sig men eftersom jag precis köpt en maskin med samma anslutning så ........ jodå, det ska finnas rensslang till Stanley: https://static.annovireverberi.it/u...-2022-Cod-96155-CH-REF_900000284.pdf?quSnO6aW

Annars funkar det med rensslang till Black&Decker, DeWalt eller AR Blue Clean också. Samma tillverkare på dessa maskiner och dom har mycket riktigt en sån anslutning som i bilden ovan. Annars finns det en shit load med slangar och/eller adaptrar på Ebay och Amazon!
 
Jag behöver hjälp att hitta en högtrycks förlängning slang eller en längre än originalet (6 m) till en högtryckstvätt Stanley SXPW22PE . Har letat på de flesta byggvaruhus, nätet, wish, amazon, ebay m.fl. utan att lyckas. Jag hittar bara för det mesta till Kärcher K2-7 vilket har en annan koppling som inte är rund utan mer fyrkantig.
Jag hittar ingen adapter heller bara till de andra vanliga märkarna
 
Vet inte om det hjälper, men Slangcenter (Tools gruppen) byggde ny slang till min hetvattentvätt. Om de klarar av alla märken kan jag inte svara på. Hydroscand mdf. kanske har möjligheten?
 
Tokslut Tokslut skrev:
Vet inte om det hjälper, men Slangcenter (Tools gruppen) byggde ny slang till min hetvattentvätt. Om de klarar av alla märken kan jag inte svara på. Hydroscand mdf. kanske har möjligheten?
Tack, ska kolla upp det. Har de material eller behöver man med sig?
 
R rugbyanders skrev:
Tack, ska kolla upp det. Har de material eller behöver man med sig?
Min har M20 gänga tror jag det är + det var uppemot 15år sedan. Kommer inte ihåg om det återanvände nått eller hur det va :oops:
 
Tokslut Tokslut skrev:
M22 kanske det va. Fick denna träff, så delar verkar ju finnas för att bygga ny slang

[länk]
Kärcher material verkar inte fungera, de har en annan kontakt som är avsågad på sidan. Hade det funkat så finns det mycket tillbehör på nätet. Ska kolla med Hydroscand i veckan
 
JENGLUND JENGLUND skrev:
Hej, har en Stanley högtryckstvätt till Fritidshuset som jag skulle vilja använda med en avloppsrens-slang. Men hittar inga sådana i Stanleys sortiment. Har dock en sådan till min Nilfisk i villan i stan. Någon här som vet om och isf var man kan hitta adapters mellan de olika anslutningstyperna på högtryckstvättar?
Jag hittade denna fråga när jag letar efter avloppsrensare till min Stanley. Hur ser din lösning ut?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.