Vi bygger ett nytt hus, en skånelänga, och väljer på olika fönstertillverkare. Snickarglädje med fabrik i Estland verkar prisvärda. Finns någon som har erfarenhet av deras fönster?
 
Har varit på deras utställning Vadstena. Fönster och ytterdörrar ger kvalitetsmässigt ett mycket bra intryck. Vet också flera som har köpt deras fönster och är väldigt nöjda. De har egen tillverkning i Estland under svensk ledning, använder svensk senväxt fur.
Jag skulle bara ha ett antal fönsterbågar utan karm, Snickarglädje var tveksamma till att åta sig uppdraget (pga mätning/inpassning) så jag handlade av ett seriöst lokalt litet snickeri som jag har väldigt goda erfarenheter av sen tidigare. Bedömer kvalitet som likvärdig hos de båda.
 
  • Gilla
pe.hk och 1 till
  • Laddar…
hscn hscn skrev:
Har varit på deras utställning Vadstena. Fönster och ytterdörrar ger kvalitetsmässigt ett mycket bra intryck. Vet också flera som har köpt deras fönster och är väldigt nöjda. De har egen tillverkning i Estland under svensk ledning, använder svensk senväxt fur.
Jag skulle bara ha ett antal fönsterbågar utan karm, Snickarglädje var tveksamma till att åta sig uppdraget (pga mätning/inpassning) så jag handlade av ett seriöst lokalt litet snickeri som jag har väldigt goda erfarenheter av sen tidigare. Bedömer kvalitet som likvärdig hos de båda.
Jag beställde fönster från Snickarglädje och fick dem levererade för några dagar sedan, helt enligt tidsplanen. Mycket bra kvalitet i virke och passning. Kan rekommendera dem.
 
  • Gilla
hscn
  • Laddar…
P pe.hk skrev:
Vi bygger ett nytt hus, en skånelänga, och väljer på olika fönstertillverkare. Snickarglädje med fabrik i Estland verkar prisvärda. Finns någon som har erfarenhet av deras fönster?
Hej,
vi renovera en gammal villa anno 1922 och leta efter nya fönster med gammal stil men bra energi värde. Vad har ni valt i slutänden? Har också funderat på snickarglädje! Kan ni rekommendera de?
Väldigt tacksamma om du har tips!

Mvh Katharina
 
Köpte 14st fönster av dessa.
www.lindblomsnickeri.se
Bild i min profil.

Supernöjd!
Verkligen hantverk man inte hittar från de större tillverkarna.
Högkvalitativt virke och utförande, kärnvirke vänt åt utsatt håll utåt etc.

Jag fick välja U-värde/glas själv. Och kunde fritt välja mått och design på alla träbearbetningar.
 
Fick inte ens komma på besök och kika på plats i Vadstena. Fick heller ingen hjälp med att ta fram en offert via mail/telefon om det nu var omöjligt att besöka. Det skylldes på det klassiska "vi har mycket nu". Kundservicen var någonstans mellan usel och obefintlig för min del.

Köpte från annat snickeri istället.
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Köpte 14st fönster av dessa.
www.lindblomsnickeri.se
Bild i min profil.

Supernöjd!
Verkligen hantverk man inte hittar från de större tillverkarna.
Högkvalitativt virke och utförande, kärnvirke vänt åt utsatt håll utåt etc.

Jag fick välja U-värde/glas själv. Och kunde fritt välja mått och design på alla träbearbetningar.
Hej,
tack för tipsen! Jag kontaktade de och de verka väldigt snäll! De bilder du har i ditt profil- vita fönster i gula huset- är det de? Vilket glas /u. värde valde du? är det 2+1 du har? Han på telefonen visste inte om de har någon ritningar- vet du hur bredd medelposten är på ditt fönster?
Tack för hjälpen!

Hälsningar Katharina
 
K Kati.u skrev:
Hej,
tack för tipsen! Jag kontaktade de och de verka väldigt snäll! De bilder du har i ditt profil- vita fönster i gula huset- är det de? Vilket glas /u. värde valde du? är det 2+1 du har? Han på telefonen visste inte om de har någon ritningar- vet du hur bredd medelposten är på ditt fönster?
Tack för hjälpen!

Hälsningar Katharina
Japp, de fönstren i "20-tals" stil.

Kopierade ett fönster jag hade från 1922. Från en villa i äppelviken i Bromma om jag mins rätt.
Du kan få de med vilka glas du vill om jag mins rätt energiglaskasett på insidan och valfritt på utsidan etc.
De ser ju likadana ut oavsett.

Jag valde 2glas energiglas. Resten av huset är ändå inte 2022 standard så..
Upplever de ändå som varma.
Men om du ska ha golvvärme så ska du nog köra på energiglaskasetter på insidan.

Billiga är de inte men otroligt bra.
55mm bred på insidan iaf.
Dålig bild.
De på nedervåningen har måtten 13x15, övervåningen 13x13.
 
  • Energiglasfönster i 20-tals stil med synlig låsmekanism, sedd inifrån ett rum under kvällstid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Kati.u
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Köpte 14st fönster av dessa.
www.lindblomsnickeri.se
Bild i min profil.

Supernöjd!
Verkligen hantverk man inte hittar från de större tillverkarna.
Högkvalitativt virke och utförande, kärnvirke vänt åt utsatt håll utåt etc.

Jag fick välja U-värde/glas själv. Och kunde fritt välja mått och design på alla träbearbetningar.
Hej, hur beställde ni fönstren? Mätte ni själva,? var det med karm eller utan?
 
O Oxymoron skrev:
Hej, hur beställde ni fönstren? Mätte ni själva,? var det med karm eller utan?
Jag bestämde själv måtten. Kopierade fönster från 1922-23. Det ska ju bara vara e. till två cm marginal runt om.
Med karm. Mycket nöjd! Riktigt hantverk med kvalitet.
 
Redigerat:
  • Gilla
Oxymoron
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Fick inte ens komma på besök och kika på plats i Vadstena. Fick heller ingen hjälp med att ta fram en offert via mail/telefon om det nu var omöjligt att besöka. Det skylldes på det klassiska "vi har mycket nu". Kundservicen var någonstans mellan usel och obefintlig för min del.

Köpte från annat snickeri istället.
Hej tensiden!

Att "trolla" med recensioner är under vår nivå. Uppriktigt sagt förstår jag ingenting. Det du utrycker är rent nonsens. Vi är kundorienterade och skulle aldrig behandla våra kunder som du påstår.. Varför skulle vi tacka nej till en kundkontakt? Förstår att du bor i Skåne? Varför inte ta dig till vår Skåneutställning och kika på våra fönster och dörrar.där istället än att nämna Vadstena. Där jag aldrig vägrar ta emot besök eller hjälpa till med offerter m.m.. Helt oligiskt i min värld. Vet inte vem som är din uppdragsgivare eller om du bara har tråkigt och vill skada något?👎

Mvh

Georg von Schmalensee
VD
Snickarglädje i Sverige AB
 
G georvon54 skrev:
Hej tensiden!

Att "trolla" med recensioner är under vår nivå. Uppriktigt sagt förstår jag ingenting. Det du utrycker är rent nonsens. Vi är kundorienterade och skulle aldrig behandla våra kunder som du påstår.. Varför skulle vi tacka nej till en kundkontakt? Förstår att du bor i Skåne? Varför inte ta dig till vår Skåneutställning och kika på våra fönster och dörrar.där istället än att nämna Vadstena. Där jag aldrig vägrar ta emot besök eller hjälpa till med offerter m.m.. Helt oligiskt i min värld. Vet inte vem som är din uppdragsgivare eller om du bara har tråkigt och vill skada något?👎

Mvh

Georg von Schmalensee
VD
Snickarglädje i Sverige AB
Din första mening är väldigt intressant. Varför känner du att det är något du måste skriva, när ingen i tråden skrivit något om det?
 
G georvon54 skrev:
Hej tensiden!

Att "trolla" med recensioner är under vår nivå. Uppriktigt sagt förstår jag ingenting. Det du utrycker är rent nonsens. Vi är kundorienterade och skulle aldrig behandla våra kunder som du påstår.. Varför skulle vi tacka nej till en kundkontakt? Förstår att du bor i Skåne? Varför inte ta dig till vår Skåneutställning och kika på våra fönster och dörrar.där istället än att nämna Vadstena. Där jag aldrig vägrar ta emot besök eller hjälpa till med offerter m.m.. Helt oligiskt i min värld. Vet inte vem som är din uppdragsgivare eller om du bara har tråkigt och vill skada något?👎

Mvh

Georg von Schmalensee
VD
Snickarglädje i Sverige AB
Var trollas det?
Jag beskriver min upplevelse vid kontakt med er (dig). Jag har svart på vitt det jag skriver ovan. Jag har betydligt viktigare saker för mig i livet än att hitta på falskheter på nätet. Jag betvivlar inte att ni säkert levererar bra produkter - det finns en anledning till att jag försökte få till en affär med er. Men min enskilda upplevelse var att vi inte ens fick en offert varpå jag gick till annan leverantör. Vari ligger det tokiga i att beskriva detta? En person i tråden skriver att det var top notch, jag skriver att jag inte ens fick en offert.

Jag kan mycket väl tänka mig att jag kanske ger er ett nytt försök i framtiden om min nuvarande fönstersnickare inte längre tänker göra fönster, men det får vi se där och då när behovet uppstår.

Och nej, jag bor inte i Skåne utan har närmare till Vadstena, så vad jag skulle till Skåne och göra förstår jag inte.
 
  • Gilla
Chokladmonster
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.