Hej

Vi har en liten mängd uppsågad Al i 50mm grovlek, ca 300 cm längd och bredd varierar.

Är det någon som har en ide på vad vi kan använda det till eller vem man kan sälja det till?

Vet att träskor och bastupanel är ett alternativ, men blir många skor och bastus isf :)
 
B bergquist skrev:
Hej

Vi har en liten mängd uppsågad Al i 50mm grovlek, ca 300 cm längd och bredd varierar.

Är det någon som har en ide på vad vi kan använda det till eller vem man kan sälja det till?

Vet att träskor och bastupanel är ett alternativ, men blir många skor och bastus isf :)
Absolut ingenting. Lika bra jag befriar er från eländet och hämtar upp snarast. :)

Skämt åsido, AL funkar bra till det mesta snickeri så bygg en massiv bordsskiva och lägg på ett underrede av stål så har ni ett sjukt snyggt matbord! :)
 
Semiproffset Thiger skrev:
Absolut ingenting. Lika bra jag befriar er från eländet och hämtar upp snarast. :)

Skämt åsido, AL funkar bra till det mesta snickeri så bygg en massiv bordsskiva och lägg på ett underrede av stål så har ni ett sjukt snyggt matbord! :)

Hahaha bara den kommentaren ger dig rätt ett par plank gratis !!!

Jag tycker själv Al ser fint ut, iaf det jag sett när jag hyvlat ett par plank men som sagt, inte många som verkar tillverkar möbler av det så blir lite skeptiskt.

Har ju ändå en del :)

Vad kan man ta för en planka?
Nej ingen A-kvalitet sorterat och så utan direkt från stock sågat lokalt :)

De är ca 300 cm breda
 
  • Gilla
Semiproffset
  • Laddar…
A
B bergquist skrev:
Hahaha bara den kommentaren ger dig rätt ett par plank gratis !!!

Jag tycker själv Al ser fint ut, iaf det jag sett när jag hyvlat ett par plank men som sagt, inte många som verkar tillverkar möbler av det så blir lite skeptiskt.

Har ju ändå en del :)

Vad kan man ta för en planka?
Nej ingen A-kvalitet sorterat och så utan direkt från stock sågat lokalt :)

De är ca 300 cm breda
Det finns en fbgrupp som heter typ urban wood möbervirke. Detta känns som klippt och skuret för det gruppen.
 
  • Gilla
bergquist
  • Laddar…
Tack, testar lägga ut där
 
Jag har använt det till skåp bl.a. blir fint tycker jag. Det är också lättarbetat så det är roligt att snickra med.

Det är också rätt lätt, så jag har funderat på att bygga en kajak eller kanot med det någon gång .

När jag köpte det så fick jag ge ungefär samma som för björk.
 
Ok, tack för svar.
Får se om jag lyckas sälja

Precis sålt av nästintill all björk vi har
 
[QUOTE="bergquist, post: 5201262, member: 93830”]

De är ca 300 cm breda[/QUOTE]
Stämmer det måttet kan du ta bra betalt. Men jag gissar att det är en nolla för mycket.
 
Hehe 300 cm längd, bredden varierar från 10-25 cm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.