Hej. Jag har en liten damm i trädgården som jag nu behöver fylla igen då det finns gående småbarn i huset. Någon som har tips om var jag kan hitta fyllnadsmassa som inte kostar skjortan?
 
Lecakulor, markduk och sedan någon trevlig utomhusmatta ovanpå kanske kan vara något? Lätt att ta bort om man ångrar sig.
 
  • Gilla
StinisPurr
  • Laddar…
Kanske borde nämna att dammen är 90 cm djup
 
Du köper i storsäck om 1000 liter....
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
Flyter inte lecakulor? Det kan ju vara opraktiskt om dammen fylls av regn eller grundvatten.
 
Ja det bygger nog på att dammen kan dräneras. Annars är kanske 8/16 makadam lämpligare.
 
  • Gilla
StinisPurr
  • Laddar…
Den ska dräneras sen behöver jag fylla igen hålet.
 
engs
Ni har inget projekt på gång som kan generera massor? Typ stenlagda gångar, altan, odlingsbäddar, växthus etc. Vore perfekt att kunna bli av med material på tomten samtidigt. Ofta blir det mer än man tror när man börjar gräva.
 
  • Gilla
StinisPurr
  • Laddar…
Inget som genererar massor. Kan man kasta i kompost tro?
 
Kolla med grannar eller lokala facebookgrupper om någon råkar ha grävprojekt på gång och vill bli av med jord. I vår lokala facebookgrupp duker det upp erbjudanden ibland.
 
  • Gilla
StinisPurr
  • Laddar…
Vi var i samma läge för ett par år sedan. Ett staket löste problemet, men då ville vi gärna ha en damm i allmänhet och såg det som en temporär lösning under småbarnstiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.