Hej

Jag behöver råd i mitt val av kap- gersåg, har titta på DeWalt 707, Bosch GCM 8 S och PCM 8 S.
Vad är ert råd gällande de sågar jag har valt.
När det gäller PCM 8 S ligger inte fäst hålen linjärt, vilken bänk passar den sågen på.
Kom gärna med förslag på sågbänkar. Någon som har tipps eller egen erfarenhet.

Mvh

Morgan
 
Välkommen till forumet!
Sök på forumet med dina sågnamn. Alla har diskuterats flitigt tidigare.
Jag har iaf en GCM10S och är väldigt nöjd med den. Dock anser jag att man ska använda sin såga väldigt mycket (vilket gäller mig) eller ha ett överskott av pengar (vilket inte gäller mig) om man ska skaffa verktyg i ren proffsklass. Men visst är det kul med bra verktyg.
Jag har denna sågbänk: http://www.verktygsboden.se/?id=69436 och är nöjd med den. Den säljs av flera andra, Jula tex.
Om den passar direkt till PCM vet jag däremot inte.
 
Jag stod i precis samma val som du. Jag bestämde mig för GCM 8S med tillhörande sågbord GTA 3700. Efter det så plockade jag in pris från en massa håll, och jag kan lova att man kan spara tusenlappar!
När jag väl fick hem mina 2 stora lådor så kan jag garantera att jag blivir ruskigt nöjd!!!
Jag hade en 1000:- gersåg innan som jag lyckades sälja till min svåger. Så det var ett räjält kliv upp i kvalitet och känsla.
Hoppas du blir lika nöjd med det du slår till på!
 
Istället för DW707 som börjar kännas lite gammal enligt mig så tycker jag att du ska kika på DW712.

Jag stod i valet mellan 707:an och 712:an och valde 712, mycket mycket nöjd med sågen, väldigt skönt att hålla handen vågrätt när man jobbar med sågen.

Fick med en 80 tänders klinga som jag monterade direkt, har kapat nästan allt med den, sjukligt fina snitt.

Köpte den med DW´s eget bord som också är svinigt bra. Mycket lätt och enkelt att packa ihop och flytta runt.

Mvh Tobbe
 
Helt säker passar ju Boschsågbordet till Boschen. Det är lite lättare än DeWaltet och är förstås avpassat för hålen på Bosch.
 
Hej

Vad fick du betala för GCM 8S och sågbord, har fått ett pris på 6295:-.

/Morgan
 
Jag var i din situation i somras..

Mitt val föll på GCM10SD med tillhörande GTA3700 bänken, inte helt gratis, men jag är väldigt nöjd med mitt val.

Det första som snickrades var en 5sidig trapp till huset, jag tvivlar på att PCM8S (gröna varianten) som bla. COOP sålde för 2995:- hade orkat med att kapa 45x145 (eller om det tom var 45x170) tryckt, som användes till stommen.

Jag vill minnas att jag fick betala 6995:- + moms för såg och bänk.
 
MGB skrev:
Hej

Vad fick du betala för GCM 8S och sågbord, har fått ett pris på 6295:-.

/Morgan
Jag lyckades till slut få loss paketet för 5000:- inkl. moms av en verktygssäljare som jag känner sedan innan.
Det blev så "billigt" eftersom bosch hade kampanjpris till sina ÅF just då.
Men jag tror du kan pressa ner den till 6000 idag med lite tur och en massa tjat;)

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.