Jättefranskan Jättefranskan skrev:
Snyggt! :cool:(y)
Vad har du för material nertill på väggarna?
Vad har du kvar att göra innan det är helt klart?
kakel på väggarna, har kvar lite fogning samt kakla på väggen som inte syns på bild (pga att jag har byggt temporär installationslucka så jag kan få in golvvärmeslangen till golvvärmefördelaren som kommer mata nya badrummet och nya tvättstugan), samt lister runt dörren på insidan. Så inte så mycket :cool:
 
Redigerat:
  • Gilla
Jättefranskan och 1 till
  • Laddar…
Vad är det för spegel, snygg!
 
L Lemans skrev:
Vad är det för spegel, snygg!
Tackar, den är köpt på nätet, tror amazon men kommer inte ihåg
 
Sprang på ett prisvärt växthus (ca 10m2) igår på facebook…

så slog till på det :crysmile:
Växthus på släpvagn parkerat på grus, omgivet av träd och en del av en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett släp täckt med växthusplast parkerat utomhus, trädstam, grus, byggnader och klar himmel syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tom växthusstruktur med genomskinligt tak och tomma odlingsbäddar, träd synliga utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
guggen och 7 till
  • Laddar…
Trodde jag behövde lägga hela måndagen på plugg (läser nivåhöjande utbildning inom försvaret där deadline närmar sig), men fick klart det jag hade satt som mål för dagen/påskhelgen snabbare än jag hade planerat… så då tog jag och min kära fru och byggde stommen till växthuset och fick hjälp av några av våra underbara grannar att lyfta den på plats.

lite arbete kvar att täcka in den nertill och bygga trappa/ramp samt växtbäddar inne i växthuset samt sätta tillbaka lite rutor osv.
Trädgård med växthus, träkonstruktioner, stenar, löv och gräsmatta under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett växthus i en trädgård, trästomme, halvgenomskinligt tak, omringat av bostadshus, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett växthus i en trädgård, soligt, bostadshus i bakgrunden, bar mark, trädgrenar, molnfri himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Växthus vid röd trävilla, säckar, brädor, arbete, skogsbakgrund under klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träveranda med simbassäng under halvöppet skjuttak, träd, klar himmel, röd stuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Växthus vid träaltan, röd stuga i trädgård, ljuset av solnedgång, bar trädstammar, slingrande ljusslinga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stigen och 4 till
  • Laddar…
Intressant strategi med ett flygande växthus... ;):p
 
  • Gilla
  • Haha
helrob och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Intressant strategi med ett flygande växthus... ;):p
blir bättre när vi är klara, men stora fördelen är att det mer luftvolym och takhöjd som blir bättre för odlingen
 
  • Gilla
nilsolofs och 5 till
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
blir bättre när vi är klara, men stora fördelen är att det mer luftvolym och takhöjd som blir bättre för odlingen
Hehe, blir nog jättebra i slutänden :D
Men är du säker på att det inte är större än 10?
 
  • Gilla
Anton.Lindberg
  • Laddar…
Fulkemisten
Bra fynd man kan göra va? Men varför inte ställa det på en mur så du får bättre värmelagringskapacitet? Kanske egentligen är skitsamma?
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Bra fynd man kan göra va? Men varför inte ställa det på en mur så du får bättre värmelagringskapacitet? Kanske egentligen är skitsamma?
blir kanske så version 2, men nu vill vi få den klar till odlings sesongen så fort som möjligt :)
 
Fulkemisten
Ja. Såklart.
 
Åsa Lund
sir_daniel sir_daniel skrev:
blir kanske så version 2, men nu vill vi få den klar till odlings sesongen så fort som möjligt :)
Vindtät väv duger säkert en hel säsong (y)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Har du ställt den på plintar eller hur har du gjort?
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
blir bättre när vi är klara, men stora fördelen är att det mer luftvolym och takhöjd som blir bättre för odlingen
Bra tänk. Vi gjorde det omvända och grävde ner ca 80 cm inuti växthuset, d v s grävde först och byggde sedan en ram som vi ställde växthuset på. Mer volym ger bättre förutsättningar för växterna
 
  • Älska
helrob
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Har du ställt den på plintar eller hur har du gjort?
precis, då tomten lutar och jag orkade inte gräva ner den så får det bli så denna sesong, skulle helst ha murat men det kommer vi inte hinna med detta år :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.