Svar: Skogshögskolan / SLU.

Just nu är mina köksfönster fyllda av mer än 40 tomat, chilli och paprikaplantor. Dessutom står där också flera pluggboxar med 7 olika sorters sommarblommor som precis har börjat gro. Näring kommer med andra ord behövas i sommar.
 
På Skogshögskolan och sedan SLU.
Jag har ett stort odlingsintresse och många växter både i trädgården och på fönsterbrädan. Samtliga (inklusive jag själv) skulle bli glada över att få lite extra kärlek.
 
Skogshögskolan!

Jag är nybörjare i trädgårdsarbetet och har precis kommit igång med min första köksträdgård! Det dkulle hjälpa mig att få bra produkter!
 
Nanny Fine
Forskning sker på det som tidigare hette Skogshögskolan och numera SLU.

Som ”odlingsnarkoman” ruinerar jag mig varje år på gödsel, jord och näring. Det blir dessutom allt svårare att hitta bra grejor pga alla pyralidlarm så denna vinst hade besparat mig både tid och pengar.
 
Jag odlar mycket både i stort och i smått. Glädjen när man får ett resultat av hårt arbete ,vatten samt gödning då är lyckan stor. Gödning är så viktig !!!
 
Skogshögskolan / SLU

Jag längtar efter våren och allt pyssel ute i trädgården. Inneblommorna får också komma ut då och vara ute under sommaren för att växa till sig och bli vackrare. Men för att det ska ske krävs näring och gödningsmedel av olika slag. En uppsättning som denna vinst skulle fixa mycket av min "grönska". Önskar mig verkligen denna fina vinst.
 
Skumpe
Skogshögskolan/SLU
Behöver all hjälp jag kan få med mina växter ! Har grön tumme mitt i handen.
 
Forskningen skedde på Skogshögskolan/SLU.

I vår trädgård, som ingen tagit hand om på många år, skulle extra näring göra stor skillnad för att få till den blomstande trädgården som vi vill ha.
 
Blomstra togs fram efter forskning på Skogshögskolan, numera SLU.

Har stor tomt, 4000 kvm, med olika växter. Odlar dessutom en del i krukor och inne under vintern. Jag behöver alltså näring av många olika sorter!
 
Det togs fram på skogshögskolan.

Vilken bra tävling så här i odlartider! Jag har alltid använt Blomstra och blev så glad nu när jag såg att ni har fixat en 2- liters variant också. Efterlängtat!
 
Det togs fram efter forskning på Skogshögskolan/ SLU.

Motivering:
Blir en perfekt överraskning till frugan & blir till god hjälp & få fart på lillkillens tomatplantor, tänk när en 1,5 åring inser att tomater inte bara går att nalla i kylskåpet utan också går att plocka direkt.
 
Svar på frågan: Skogshögskolan. Jag vill vinna för att kunna använda Blomstra nu när pyralider i naturgödsel är ett hot mot min grönsaksodling och alternativet som görs av slaktavfall bär mig emot då jag inte äter kött sedan många år. Blomstra
 
Blomstra togs fram av Skogshögskolan, senare med Sveriges lantbruksuniversitet.

Jag behöver Blomstra därför att jag är usel att sköta blommor. Många dör för mig och då blir jag ledsen. Antingen vattnar jag för mycket eller ibland för litet. Näring är jag också snål med.
 
Fin tävling
På Skogshögskolan/SLU
Motivering: Jag och mamma har odlat tillsammans i ett par år. Jag har för det mesta haft ansvaret för näring och att få allting att växa. I år ser det annorlunda ut då jag inte kommer odla lika mycket. Mamma kommer få mycket att göra och hade behövt hjälp på traven. Med blomstra näring kommer hela odlingen att blomstra och må bra ☀️
 
Orientexpressen
Svar: Skogshögskolan / Sveriges Lantbruksuniversitet
Några gröna fingrar har jag inte, så jag behöver all hjälp jag kan få för att kunna beundra och äta av naturens under både inne och ute. Tänk vad underbart att kunna göra en sallad av egenodlade grönsaker och blommor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.